رئیس ستاد انتخابات استان زنجان :

پیش‌ثبت‌نام داوطلبان مجلس لازمه‌ ثبت‌نام نهایی است

زنجان(پانا)-رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام داوطلبان مجلس از ۱۶ مرداد شروع و به مدت یک هفته زمان‌بندی شده است، گفت اگر داوطلبی فرصت پیش‌ثبت‌نام را از دست بدهد مجاز به شرکت در ثبت‌نام نهایی نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۹۳۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌ثبت‌نام داوطلبان مجلس لازمه‌ ثبت‌نام نهایی است

ابولفضل رفیعی ظهر شنبه ۱۴ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی مولفه مردم‌سالاری دینی است،گفت : نظام مقدس جمهوری اسلامی بعنوان یک الگو در سطح جهان شناخته شده است.

وی مهم‌ترین نمود مردم سالاری را در برگزاری و اجرای انتخابات دانست و افزود: حضور و مشارکت مردم در تصمیمات کلان کشور، در قالب انتخابات خود را نمایش می‌دهد که به طور میانگین هر سال ۱ انتخابات در سطح کشور برگزار شده است.

رفیعی انتخابات را فرصتی برای تبادل نظر و تبیین گفتمان احزاب عنوان کرد و اظهار کرد: شاهد این هستیم گروه‌های سیاسی در دوران انتخابات در رابطه با نحوه مدیریت اجرایی کشور به بحث و تبادل نظر می‌پردازند که در پیشرفت جامعه بسیار مفید خواهد بود .

رییس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد نمایندگان استان زنجان در دوره ی جدید مجلس شورای اسلامی ۵ نفر خواهد بود،تشریح کرد: در این دوره از انتخابات دهستانهای "بوغداکندی"و "قلتوق" از توابع زنجان که در دوره های قبلی انتخابات جزو حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود بودند، در حوزه زنجان و طارم رای خواهند داد.

رفیعی به قانون جدید انتخابات اشاره و تصریح کرد: پیش ثبت نام داوطلبان مجلس به مدت ۷۰ روز قبل از ثبت نام اصلی از تاریخ ۱۶ مرداد به مدت یک هفته زمانبندی شده که داوطلبان با مراجعه به سایت وزارت کشور به آدرس keshvar.mo.ir پیش ثبت نام می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان پیش ثبت نام داوطلبان را لازمه ی ثبت نام نهایی عنوان کرد و گفت: فلسفه این پیش ثبت نام این است که فرصت مناسبی برای راستی آزمایی مدارک داوطلبان در اختیار قرار می‌دهد.
وی حداقل و حداکثر شرایط سنی برای داوطلبان را ۳۰ ال ۷۵ سال عنوان‌ کرد و افزود: ملاک بررسی تمامی مدارک داوطلبان ازتاریخ ۲۷ مهر سال جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار