رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

حضور جریان‌های سیاسی مختلف بین ثبت‌نام‌کنندگان نمایندگی مجلس شورای اسلامی

زنجان (پانا) - رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت بین ثبت‌نام‌کنندگان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان از طیف‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف حضور دارند.

کد مطلب: ۱۴۱۸۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
حضور جریان‌های سیاسی مختلف بین ثبت‌نام‌کنندگان نمایندگی مجلس شورای اسلامی

ابولفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه مجلس از ارکان مهم اداره کشور است و مجلس خبرگان نیز در بالاترین سطح تصمیم گیری در کشور قرار دارد، گفت: انتخابات در کشور نماد مردم سالاری دینی است و از طریق همین انتخابات، مردم سالاری دینی نیز تقویت می شود.

وی به اهمیت و جایگاه انتخابات اشاره کرد و گفت: از رسانه ها انتظار داریم تحلیل های مناسبی را از اهمیت انتخابات و حضور مردم در این عرصه در راستای منافع نظام اسلامی داشته باشند.

وی ادامه داد: استان زنجان چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

رفیعی با بیان اینکه در بین ثبت‌نام کنندگان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، از طیف ها و جریان های سیاسی مختلف حضور دارند گفت: از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۲۲۰ داوطلب، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۵۸ داوطلب، ماهنشان و ایجرود ۶۱ داوطلب و خدابنده ۳۵ داوطلب ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین ترکیب سنی ثبت نام کنندگان به ترتیب در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال با۸۳ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال با ۷۱ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال با ۶۸ نفر و ۳۶ تا ۴۰ سال ۶۶ نفر هستند.

رفیعی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۸ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، ۲۹۹ نفر کارشناسی ارشد، ۱۶ نفر کارشناسی و ۱۱ نفر نیز دارای مدرک حوزوی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: طبق قانون پس از انجام مرحله ثبت نام، هیات های اجرایی برای بررسی صلاحیت ها ۱۵ روز مهلت دارند و این فرایند در حال انجام است.

رفیعی اظهار کرد: از مجموع ۳۲ فرایندی که تا روز رای گیری در قانون پیش بینی شده، تاکنون ۱۰ فرآیند انتخابات در استان اجرا شده است.

معاون استاندار زنجان همچنین از آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان به مدت یک هفته خبر داد و گفت: براساس اطلاعیه شماره (۱۰) ستاد انتخابات کشور دواطلبان در این مدت شخصاً یا به وسیله نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، می توانند به فرمانداری مرکز استان حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه مدارک درخواستی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

گفتنی است انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار