رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا:

تأمین نیروی متخصص برای کشور در گرو کمک ‌به آموزش‌و‌پرورش است

تهران (پانا) - ‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است که اگر همه نهادها در موضوع هدایت تحصیلی و آموزش مهارت شغلی به کمک آموزش و پرورش بیایند، درواقع نیروی انسانی آینده خود را متخصص و ماهرتر کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۹۲۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تأمین نیروی متخصص برای کشور در گرو کمک ‌به آموزش‌و‌پرورش است

مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره نقش مهم مدارس در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: «آموزش و پرورش نقطه شروع آموزش است و همه ما خاطرات زیادی از این دوران داریم. در قدیم تأکید خانواده‌ها بر این بود که فرزندشان در کنار آموزشی که می‌بیند، حتماً روش کسب درآمد‌ هم آموزش ببیند، زیرا آینده و معیشت همیشه دغدغه خانواده‌ها بوده است. به همین دلیل نقش آموزش و پرورش در آینده شغلی دانش‌آموزان بسیار مهم و مؤثر است.»

آموزش مهارت فنی نوعی مهارت زندگی برای هر دانش‌آموز است

آقا‌تهرانی با اشاره به اهمیت فراگیری مهارت‌های عملی در دوران تحصیل عنوان کرد: «فرد اگر حتی به‌مراتب عالی تحصیلی هم که برسد باید از دوران دانش‌آموزی برخی از فعالیت‌های فنی موردنیاز روزمره زندگی خودش را آموزش دیده باشد. درواقع هم مهارت‌های زندگی را آموزش دیده و هم فن و مهارتی را می‌داند که می‌تواند با آن در بیرون از خانه نیز کسب درآمد داشته باشد.»

یادگیری یک مهارت عملی باید از دوران دانش‌آموزی آغاز شود

آقا‌تهرانی گفت: «آموزش و پرورش نقش مهمی در علاقه‌مندی دانش‌آموزان به امور فنی دارد. بعد از دیپلم عمدتاً فردی به‌دنبال آموزش‌های این‌چنینی نمی‌رود. درواقع یادگیری عملی یک مهارت برای هر دانش‌آموز مهم است.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره نقش نهادهای دیگر در آموزش دانش‌آموزان گفت: «اگر نهادهای دیگر بدانند که باید به آموزش و پرورش کمک کنند قطعاً پای‌کار می‌آیند. همین دانش‌آموزانی که در مدارس آموزش می‌بینند فرزندان همه هستند و همین‌ها فردا، ‌وارد نهادهای مختلف در کشور می‌شوند و اگر ندانند یا نتوانند فعالیتی را عملی انجام دهد درواقع همان نهاد ضربه می‌خورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار