امیر آشتیانی:

موشک «ابومهدی» از هوش مصنوعی بهره‌گیری می‌کند

این توانمندی‌ها در مسیر صلح و دوستی و ضامن امنیت منطقه است

تهران (پانا) - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت موشک «ابومهدی» قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن را دارد و رادارگریز است و همچنین از هوش مصنوعی در نرم افزار طراحی مسیر پروازی بهره‌گیری می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۹۰۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
موشک «ابومهدی» از هوش مصنوعی بهره‌گیری می‌کند

محمدرضا آشتیانی در آیین الحاق سامانه سلاح کروز راهبردی بلند دریایی «ابومهدی» به نیروی دریایی ارتش و سپاه، اظهار کرد: وزارت دفاع در راستای دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و ارتقای توان موشکی و پدافندی امروز مراسم الحاق سامانه کروز برد بلند «ابومهدی» که یک سامانه راهبردی و منحصر به فرد است را برگزار کرد.

وی افزود: این سامانه دارای ویژگی‌های خاصی از جمله برد 1000 کیلومتری است که محدوده دفاع دریایی را چندین برابر افزایش خواهد داد. نقطه‌زنی، قدرت تخریب بسیار بالا و عبور از عوارض جغرافیایی و ارتفاع پست از دیگر ویژگی‌های مهم این موشک است. قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن را دارد و رادارگریز است و همچنین از هوش مصنوعی در نرم افزار طراحی مسیر پروازی بهره‌گیری می‌کند.

امیر آشتیانی گفت: ما با تولید انبوه این موشک و این سامانه قادر خواهیم بود از عمق خاک مقدس جمهوری اسلامی و در اماکن کاملاً پنهان به اهداف متحرک دریایی دشمن شلیک کنیم و ناوها و ناوچه‌ها و ناوشکن‌های دشمن را نابود کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: این توان بالایی است که به دست متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای دریایی ارتش و سپاه و جوانان غیرتمند ما در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به ثمر رسید و قطعا در ارتقا توان رزم، نقش مهمی خواهد داشت.

وی بیان کرد: ما در پشتیبانی از نیروهای مسلح همواره به نوآوری و بومی‌سازی فکر می‌کنیم. قطعاً این توانمندی‌ها در مسیر صلح و دوستی و برادری است و قطعاً ضامن ثبات و امنیت منطقه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار