آغاز اردوی کشوری دانش‌‌آموزان پسر عشایر در مشهد مقدس با برگزاری آیین استقبال

تهران (پانا) - آیین استقبال از ۶۰۰ دانش‌آموز پسر متوسطه اول و دوم عشایر از ۲۴ استان کشور که برای شرکت در بیست‌ودومین اردوی دانش‌آموزان عشایری و زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اردوی کشوری دانش‌‌آموزان پسر عشایر در مشهد مقدس با برگزاری آیین استقبال

خادمان حرم مطهر امام مهربانی‌ها حضرت رضا(ع) در کنار دانش‌آموزان عشایر استان خراسان رضوی (که به نوعی میزبان دیگر استان‌ها هستند) و مدیران وزارت آموزش و پرورش، مسیر ویژه‌ای برای عبور دانش‌آموزان عشایر سایر استان‌ها ایجاد کرده و خوش‌آمد گفتند.

علی تیرگیر مال خلیفه، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در این مراسم از گروه‌های دانش‌آموزان عشایر شرکت‌کننده و مربیان و سرپرستان آنان استقبال کرد.

عبور کاروان‌ هر استان که لباس محلی خود را بر تَن و نمادها و نشان‌هایی از مشاهیر یا بزرگان و سنت‌های خود را در دست داشتند توسط مجری «رادیو اردو» اعلام می‌شد و آن‌ها پس از ادای احترام به شهید گمنام 16 ساله‌ای که در اردوگاه به خاک سپرده شده است از مسیر ویژه استقبال می‌گذشتند.

اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) در مشهد مقدس از امروز به مدت ۱۱ روز، میزبان بیست‌ودومین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر کشور به صورت مجزا برای دختران و پسران است.

۶۰۰ شرکت‌کننده در بیست‌ودومین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایری که نزدیک به 100 درصد آنها زیارت‌اولی هستند علاوه بر حضور در بارگاه نورانی امام رضا(ع) در دوره‌های آموزشی و فرهنگی، فعالیت‌های گروهی و برنامه‌های بازدید از چند مجتمع و سایت‌های صنعتی و راهبردی حاضر خواهند شد.

افتتاحیه رسمی این دوره از اردوهای دانش‌آموزی، امروز (یکشنبه 18 تیر) با حضور مسئولان کشوری و لشکری در سالن همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

بیست‌ودومین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» وزارت آموزش و پرورش و با همراهی و مشارکت بنیاد بین‌المللی غدیر در قالب 2 گروه دختران و پسران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار