مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تحصیل ۲۲۵ هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از تحصیل بیش از 225 هزار دانش‌آموز عشایر در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل ۲۲۵ هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش؛ علی تیرگیر در آیین افتتاحیه بیست‌ودومین اردوی دختران عشایر با اشاره به اینکه عشایر غیور در دوران 8 سال دفاع مقدس، بیشترین رشادت‌ها را برای انقلاب اسلامی داشتند لذا بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) عشایر را به عنوان ذخایر نظام معرفی کردند، گفت: از این رو قدر و جایگاه عشایر و دانش‌آموزان عشایر در نظام اسلامی جایگاه ممتاز و ویژه‌ای است.

وی با بیان این‌که یکی از وظایف این دفتر، تمرکز بر عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار خصوصا روستاها و عشایر است، بیان کرد: امروز بیش از ۲۲۵ هزار دانش‌آموز عشایر در ۲۶ استان کشور در حال تحصیل هستند و یکی از برنامه‌های دفتر توسعه عدالت آموزشی، شناسایی بازماندگان از تحصیل در جامعه عشایری است که این کار با سرعت و دقت در حال انجام است.

تیرگیر با بیان اینکه این اردو برای ۱۳۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر عشایر از ۲۴ استان کشور در مشهد مقدس برگزار شده است، خاطرنشان کرد: بیشتر از 90 درصد از شرکت‌کنندگان در بیست‌ودومین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر برای اولین بار به مشهد مقدس سفر کرده و به زیارت بارگاه نورانی امام هشتم(ع) نائل آمده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر تصریح کرد: 12 برنامه برای این دوره از اردو تدارک دیدیم که هرکدام در یکی از ساحت‌های شش‌گانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعریف می‌شود. برنامه‌های اردویی برای دانش‌آموزان عشایر دارای آثار متعددی است که در حوزه‌های تربیتی، پرورشی، فرهنگی و آموزشی این دانش‌آموزان تاثیرگذار است و باعث می‌شود تا تنوع در محیط‌های یادگیری این عزیزان ایجاد شود.

تیرگیر با بیان اینکه امید، یکی از کلیدواژه‌های مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: از دیگر مباحث مهم بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین دستاوردهای نظام اسلامی است. بنابراین دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر همزمان با فعالیت‌های خود به این موضوع در قالب برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، اهتمام جدی داشته است و با هماهنگی‌های انجام‌شده، همه دانش‌آموزان در این اردو از بزرگترین مجموعه خودروسازی شرق ایران بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت نمایش پیشرفت‌های کشور به دانش‌آموزان عشایر گفت: این دانش‌آموزان به دلیل اینکه بخش زیادی از اوقات فراغت خود را مشغول کار و کمک به اقتصاد خانواده هستند و ممکن است دسترسی کمتری به رسانه‌های جمعی داشته باشند، لذا ضرورت دارد تا این پیشرفت‌ها به اطلاع این دانش‌آموزان رسانده شود. بنابراین در اسفند سال گذشته ۲۰۰ دانش‌آموز عشایری به اردوهای راهیان پیشرفت به مناطق نفتی و پتروشیمی جنوب کشور اعزام شدند تا با دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در خلیج فارس آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار