گزارش پانا از رونق قیمت‌ها در بازار اجاره:

بررسی وضعیت اجاره آپارتمان‌های میان متراژ در تهران

تهران (پانا) - اجاره یک آپارتمان میان متراژ در پایتخت که حدود 70 تا 90 متر باشد نیاز به سرمایه بیش از 600 میلیون تومان دارد و با توجه به اینکه اخیراً صاحب‌خانه‌ها تمایل به گرفتن اجاره دارند مبلغی که برای اجاره این متراژ آپارتمان در مناطق مرکزی و متوسط تهران تعریف می‌شود به‌اندازه کل حقوق ماهیانه یک کارمند است و دیگر با یک شغل تمام‌وقت مخارج و هزینه‌های یک مستأجر تأمین نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۵۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی وضعیت اجاره آپارتمان‌های میان متراژ در تهران

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که برای اجاره آپارتمان میان متراژ (70 تا 90 متر) در تهران صرفاً با یک حقوق کارمندی امکان‌پذیر نیست و با ودیعه کامل کمتر از 600 میلیون تومان در یک منطقه متوسط و مرکزی شهر تهران نمی‌توان خانه اجاره کرد، البته اگر صاحب‌خانه به گرفتن ودیعه کامل رضایت بدهد که عموماً چنین نیست.

این روزها صاحب‌خانه‌ها تمایل دارند که از طریق ملک اجاره‌ای‌شان کسب درآمد ماهیانه داشته باشند و اجاره ماهیانه یک آپارتمان میان متراژ بیش از حقوق یک کارمند است.

درحالی‌که بنگاه‌داران مسکن خبر از کاهش قیمت مسکن در شهرهای مختلف و ازجمله پایتخت می‌دهند اما بازار اجاره‌بها همچنان در شرایط آشفته و رو به صعود است. یک نیم سال طول می‌کشد تا تأثیر کاهش یا افزایش قیمت ملک در بازار اجاره‌بها دیده شود و این افزایش قیمت اجاره‌ها عموماً به دلیل جهش‌های قیمتی ملک در نیمه دوم سال 1401 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار