بررسی اجاره خانه 70 متری از فروردین تا تیرماه

تهران (پانا) - بررسی وضعیت اجاره خانه نشان می‌دهد که با شروع فصل جابجایی‌ها اجاره‌نشینی در تهران با افزایش قیمت چشمگیری روبه‌رو شده به‌گونه‌ای که برای اجاره یک آپارتمان 70 متری در مناطق متوسط تهران بعضاً حقوق یک کارگر و حتی کارمند هم جوابگو نیست.

کد مطلب: ۱۳۸۱۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی اجاره خانه 70 متری از فروردین تا تیرماه

مرکز آمار آخر هفته گذشته گزارشی از شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور منتشر کرد. در بخشی از این گزارش تورم «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها» اعلام شده که داده‌ها حکایت از تورم ماهانه 2.6 درصدی اجاره‌بها در کشور دارد.

بررسی‌های پانا از وضعیت اجاره مسکن در اوایل تیرماه نشان می‌داد که برای اجاره یک آپارتمان 70 متری در مناطق متوسط شهر تهران به‌راحتی ودیعه کمتر از 300 میلیون تومان یافت نمی‌شود و این مبلغ در مناطقی مانند رودکی و طرشت تا حدود 600 میلیون تومان افزایش دارد.

حالا باگذشت سه ماه از آن تاریخ و با شروع فصل جابجایی‌ها بررسی پانا نشان می‌دهد که برای اجاره خانه 70 متری در مناطق متوسط شهر تهران اجاره‌ها با رشد چشمگیری روبه‌رو شده‌اند. یا ودیعه‌ها افزایش زیادی داشته‌اند و کمتر از 400 یا 500 میلیون تومان نیستند و یا اجاره‌ها به‌اندازه یک حقوق کامل کارگری و کارمندی و چه‌بسا بیشتر افزایش پیداکرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار