امام جمعه شهرستان قرچک:

یکی از عوامل عاقبت‌به‌خیری، انتصاب به قرآن و عترت است

قرچک (پانا) - امام‌جمعه شهرستان‌قرچک در مجلس دیدار با مداحان و دکلمه‌خوانان نوجوان این شهرستان، یکی از عوامل عاقبت‌به‌خیری را انتصاب به قرآن و عترت دانست که هر فرد مومنی باید برای خود وسیله‌ نجات پیدا کند و وسیله‌ نجات به تعبیر پیامبراکرم(ص) قرآن و عترت است.

کد مطلب: ۱۳۸۵۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
یکی از عوامل عاقبت‌به‌خیری، انتصاب به قرآن و عترت است

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله‌ اسماعیلی امام‌ جمعه شهرستان‌ قرچک در دیدار با مداحان و دکلمه‌خوانان نوجوان شهرستان‌ قرچک که در دفتر خود برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک یکی از عوامل عاقبت‌به‌خیری انتصاب به قرآن و عترت است، خدای رحمان به اهل‌ایمان و اهل‌تقوا می‌فرماید:«يَا أَيُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِیلَةَ» یعنی ای اهل ایمان پاک‌دامن باشید و وسیله نجات انتخاب کنید که وسیله نجات به تعبیر نبی اکرم (ص) قرآن و عترت است.

وی افزود: این انتصاب برای همه یکسان نیست، عده‌ای بهره‌ور هستند و عده‌ای بهره‌مند هستند؛ همچنین عده‌ای هم بهره‌دهنده هستند که بهره‌ دهنده از همه آنها بالاتر و بهتر است،برای مثال فردی در مجلس ذکر اهل‌بیت‌(ع) قرار میگیرد و قرآن گوش می‌دهد و استفاده می‌کند و بهره می‌برد، قطعا ثواب قاری از ثواب شنوند بیشتر است.

امام جمعه شهرستان‌قرچک با ذکر مثالی به بیان ارزش و جایگاه قاریان و مداحان پرداخت و گفت: کسی که ذکر اهل‌بیت را دارد و مداح مدح و ثنای اهل‌بیت‌(ع) است، در مجلسی باشد،دیگران لذت می‌برند و بهره و ثواب می‌برند، اما ثواب بیشتر را کسی می‌برد که این زمینه را آماده کرده است.

وی در ادامه به بیان ارزش‌های هنر مداحان و قاریان پرداخت و گفت: قرآن در کنار این مقام و ارزش دو نکته مهم است که بایستی متوجه باشیم این لطف‌خداوند و اهل‌بیت(ع) است که شامل حال‌ما میشود وگرنه هرجسمی،هرجانی، هرزبانی، هردهان و هردلی قابلیت نشستن در نور محمد‌آل‌محمد(ص) را ندارد.

خبرنگار دانش‌آموز: حنانه قدیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار