مردم اصفهان اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

اصفهان (پانا) - در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم مردم اصفهان در تجمع اعتراضی آن را محکوم کردند. در این تجمع اتباع خارجی مقیم اصفهان هم حضور داشتند.

کد مطلب: ۱۳۸۴۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مردم اصفهان اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

حجت السلام سید روح الله فیاض امام جمعه شمال شهر اصفهان در اجتماع مردم برای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم اظهار کرد: درباره محکومیت هتک حرمت به ساحت قرآن کریم یعنی جسارت و اسائه ادب به ساحت نورانی قرآن کریم، دولت‌ها و شخصیت‌های بین المللی بیانیه دادند و محکوم کردند و یک خیزش عظیم بین المللی در محکومیت این عمل، انجام شد.

وی افزود: واقعه هتک حرمت قرآن کریم یک اتفاق بدون پشتوانه نیست طوری نیست که بعضی‌ها تصور کنند یک انسانی بخاطر اینکه مخالفت دارد و یا برای اینکه خدا و قرآن را قبول ندارد صرفا جایی در ملأعام قرآن را آتش بزند و هتک حرمت کند، در واقع موضوع به این سادگی نیست.

فیاض ادامه داد: پشتوانه‌ای باعث هتک حرمت می‌شود که ما باید برای محکوم کردن این حرکت و بخاطر اینکه دیگر کسی جرأت نکند این حرکت شنیع را تکرار کند زمینه‌ها و عواملی که باعث به وجود آمدن این حرکت شده را بشناسیم و در نطفه خفه کنیم.

وی تأکید کرد: یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر‌گذار زمینه‌ساز به وجود آمدن هتک حرمت جریان لیبرالسیم غربی یعنی جریان آزادی‌خواهی که در غرب مطرح شده، است و در همین اتفاق اخیر وقتی که مسلمانان اعتراض می‌کردند که چرا اجازه می‌دهند یکی به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان اهانت کند، خیلی از این‌ها می‌گفتند بخاطر اینکه اینجا ما طرفدار آزادی هستیم و اینجا یک کشور لیبرال است، افراد آزاد هستند که اگر خواستند هر انتخابی حتی در توهین انتخابات بقیه داشته باشند.

امام جمعه شرق اصفهان گفت: پشت نقاب لیبرالسیم و آزادی‌خواهی غربی این اتفاق و حرکت شنیع رخ داد؛ آزادی واژه قشنگی و مقدسی است اما نقابی است که پشت آن شهرت انسان‌ها را به دنبال داشته و به اسم آزادی به اخلاق خیانت کردند.

وی افزود: در ۳۰۰ سال اخیر در غرب جنایاتی اخلاقی فراوانی را به اسم آزادی را انجام دادند و به اسم آزادی به کانون خانواده خیانت کردند؛ الان در غرب این مدلی که برای آزادی معرفی کردند رهاورد و نتیجه چیست که با بحران خانواده مواجه شده‌اند.

امام جمعه شرق اصفهان خاطرنشان کرد: این کارها نه تنها به آزادی منجر نمی‌شود بلکه به اسارت منجر می‌شود و این اسارتی جدید به اسم آزادی است که به اسم آزادی به ادیان توهین می‌کنند، به اعتقادات یک میلیارد انسان توهین می‌کنند، حجاب را ممنوع می‌کنند.

وی تصریح کرد: در چنین کشور‌هایی که منادی آزادی دارند، توهین می‌کنند به اندیشه انسان‌ها و این لیبرالسیمی که در غرب رواج پیدا کرده، به اسم آزادی ظاهر زیبایی دارد اما این سبک از آزادی نتیجه‌ای جز بحران اخلاقی و خانواده ندارد.

فیاض ادامه داد: این انحراف بزرگ نتیجه‌اش می‌شود اینکه عده‌ای تحت حمایت پلیس یک کشور به اعتقادات یک میلیارد مسلمان اهانت کنند؛ آزادی به معنای واقعی کلمه در همین اسلامی است که آن‌ها به آن توهین می‌کنند و یکی از عوامل این‌گونه هتک حرمت‌ها لیبرالسیم است و نمونه دیگری از آن داعش است که چهره خشن، غیر گعقلانی و غیرمنطقی و زمخت از اسلام ارائه داده‌اند.

دانش آموز خبرنگار: مهسا زین العابدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار