رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

۷هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز خراسان‌رضوی در آزمون ورودی پایه دهم به رقابت خواهند پرداخت

مشهد(پانا) - رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت۷هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در استان خراسان‌رضوی در آزمون ورودی پایه دهم در ۵۰حوزه امتحانی رقابت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
۷هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز خراسان‌رضوی در آزمون ورودی پایه دهم به رقابت خواهند پرداخت

حسین فاطمی نژاد، رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان راس ساعت ۹صبح روز پنجشنبه برای دانش آموزان ورودی پایه هفتم و روز جمعه ۲تیرماه راس ساعت ۹صبح برای دانش آموزان ورودی پایه دهم همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: حضور دانش آموزان ۱ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه‌های امتحانی جهت برگزاری به موقع آزمون مورد تاکید است.

فاطمی نژاد ادامه داد: تعداد دانش آموزان شرکت کننده در آزمون ورودی پایه هفتم در خراسان رضوی ۱۷هزار و ۶۸ است که در ۸۹حوزه امتحانی به رقابت می‌پردازند و پذیرش‌ما در خراسان رضوی هزار و ۵۲۵ نفر است.

وی اظهار کرد: برای آزمون ورودی پایه هفتم ۴۰حوزه امتحانی با ظرفیت ۹هزار و ۶۴ شرکت کننده در مشهد و ۳۳حوزه امتحانی با ظرفیت ۸هزار و ۴نفر در مناطق و شهرستان‌های استان مستقر است.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ۷هزار و ۳۰۰ دانش آموز در استان خراسان رضوی در آزمون ورودی پایه دهم در ۵۰حوزه امتحانی رقابت خواهند کرد. ۴هزار و ۱۷۵نفر از دانش آموزان مشهدی و ۳هزار و ۱۲۵نفر از مناطق و شهرستان‌های استان در آزمون حضور پیدا خواهند کرد و ۹۵۶ دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان استان پذیرفته خواهند شد.

وی اشاره کرد: ثبت نام آزمون از طریق سایت انجام شده است. دانش آموزان می‌توانند تا فردا نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود از سایت اقدام کنند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت ملی یا شناسنامه برای ورود به جلسه الزامی است.

حسین فاطمی نژاد تصریح کرد: تمامی شرکت‌کنندگان دو دفترچه سوال و یک پاسخنامه شخصی سازی شده خواهند داشت. در پایه هفتم، دفترچه شماره یک دارای ۶۰ سوال استعداد تحلیلی و ۷۵ دقیقه مدت زمان پاسخگویی و دفترچه شماره دو دارای ۶۰ سوال استعداد تحصیلی و ۲۵ دقیقه برای پاسخگویی به سوالات زمان دارند.

وی ادامه داد: در پایه دهم، دفترچه شماره۱ دارای ۵۰ سوال استعداد تحلیلی و ۵۰ دقیقه مدت زمان پاسخگویی و دفترچه شماره دو دارای ۵۰ سوال استعداد تحصیلی و ۷۵ دقیقه برای پاسخگویی به سوالات زمان دارند. سوالات آزمون ۴ گزینه‌ای و دارای نمره منفی است.

وی بیان کرد: در حوزه امتحانی ۷و۳۰ دقیقه صبح و در سالن ساعت۸ باز خواهد شد و ساعت۸و۳۰ دقیقه در سالن بسته و آزمون راس ساعت۹ همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد. بنابراین دانش آموزان باید ۱ساعت قبل از شروع در حوزه امتحانی خود حضور پیدا کنند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان افزود: بازدید بدنی، استفاده از راکت‌های موبایل یاب و فعال بودن دوربین‌های حوزه امتحانی قابل تاکید است. همراه داشتن و استفاده از موبایل، جزوه، کتاب و ماشین حساب حین برگزاری آزمون برای دانش آموزان ممنوع است. پیش‌بینی مداد، پاک‌کن، تراش و صندلی چپ دست و بررسی روشنایی و وسایل سرمایشی در حوزه امتحانی لازم و ضروری است.

فاطمی نژاد در پایان گفت: خروج دانش آموز از حوزه امتحانی ۵دقیقه بعد از توزیع دفترچه شماره۲ سوالات ممکن است و پیش از آن دانش آموز امکان خروج را ندارد؛ به همین دلیل پذیرش دیرهنگام و خروج زودهنگام دانش آموزان ممنوع است.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار