مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌کلات:

در اجرای سند تحول باید از سیره ائمه اطهار بهره ببریم

کلات (پانا) - مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌کلات گفت در اجرای سند تحول باید از سیره و روش ائمه اطهار بویژه حضرت رسول اکرم (ص) بهره برد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
در اجرای سند تحول باید از سیره ائمه اطهار بهره ببریم

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در جلسه کمیته توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان به دستور کار جلسه قرارگاه جهادی پرداخت و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای تاکیدات ایشان بر اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار بیان کرد: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در سراسر کشور راه اندازی شده است.

پروانه گفت: سامانه "اتناب" نیز به همین منظور و برای ثبت نام مدارسی که نیاز به زیباسازی فضا، تغییرات در فضا، ساخت سرویس های بهداشتی و... دارند راه اندازی شده که جا دارد از همکاران بزرگوار بویژه در حوزه معاونت توسعه، در راستای پیگیری ثبت نام مدارس در قالب گروه های جهادی تقدیر کنیم.

وی افزود: قرارگاه متناسب با عملکرد مدارس و اقدامات در دست، توجه ویژه ای خواهد کرد و مدیران مدارس نیز سعی داشته باشند تا بودجه حداکثری را جذب کنند. مدیرانی که در این قرارگاه عضو شده اند نسبت به تعیین فعالیت به ریز و با جزئیات تا ساعات پایانی امشب اقدام کنند.

پروانه افزود: مدیران مدارس شهرستان کلات تاکنون در اجرای سند تحول بنیادین در کف مدارس به خوبی اقدام و ورود کرده اند و این نشان از پیگیری های شما عزیزان در حوزه ستادی است، ولی تا تحقق کامل آن راه داریم. بنا داریم در سال تحصیلی جدید متفاوت تر از قبل، عملیاتی تر، مصداقی تر، واقعی تر و بومی تر اقدام کنیم. در اجرای سند تحول باید از سیره و روش ائمه اطهار بویژه حضرت رسول اکرم (ص) بهره برد، باید بدانیم در موضوع تربیت، سیره و روش حضرت محمد (ص) چه بوده است. باید بدانیم در آیات قرآن کریم در خصوص تعلیم و تربیت چه نکات مهمی بیان شده است و بتوانیم این موضوعات را به سند تحول بنیادین متصل کنیم. لازم است ضمن بررسی موارد فوق، بتوانیم استخراج کنیم که در کدام یک از بندهای سند تحول بنیادین در رابطه با موضوعات آموزشی، تربیتی، علمی و ... مطالبی عنوان شده اند؟ لازمه این تحقق و نهادینه شدن این مهم، ورود به سند و بررسی ریز و دقیق ساحت ها و خرده نظام های مطرح شده در آن است.

مدیر آموزش و پرورش کلات عنوان کرد: در هر بند از سند تحول بنیادین در خصوص مطالباتی که از ما انتظار است، آموزه های مربوط به آن بیان شده است. ضمن اینکه خودمان باید بر ساحت ها و آموزه های این سند مهم کار کنیم از مدیران نیز بخواهیم همچون گذشته به صورت جهادی همراهی لازم را داشته باشند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات تشریح کرد: هر همکاری می تواند یک قرارگاه جهادی تشکیل دهد و کارهای فرهنگی، تربیتی، آموزشی، عمرانی و ...را انجام دهد.

وی اظهار کرد: تابستان بهترین فرصت تصمیم سازی برای تصمیم گیری است. از هر اقدام کارشناسی در جهت اتخاذ تصمیمات درست دریغ نکنید. باید موانع، مشکلات و راهکارها ارائه شود تا مهر بانشاطی همراه با امید و محیطی پر از شور و صمیمیت در مدارس داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار