رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور در گفت‌وگو با پانا:

آزمون استعدادهای درخشان، بستری برای شناسایی دانش‌آموزان با توانمندی‌ بالای علمی است/ فیلم

کرج (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور عنوان کرد محوریت اصلی برگزاری آزمون‌های استعدادهای درخشان، شناسایی دانش‌آموزان با توانایی علمی بالاست. این یک مسئولیت جدی است که از مدیران و مسئولان مدارس سمپاد انتظار می‌رود به بهترین نحو انجام دهند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آزمون استعدادهای درخشان، بستری برای شناسایی دانش‌آموزان با توانمندی‌ بالای علمی است/ فیلم

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور در گفت‌وگو با پانا، ضمن تاکید بر شناسایی دانش آموزان توانمند در زمینه‌های علمی و فرهنگی در مدارس سمپاد خاطرنشان کرد: «تمام دانش آموزان ایرانی دارای استعدادهای متفاوت و ویژه ای هستند. خداوند به تمامی افراد استعدادهای ویژه ای عنایت کرده و ما به ندرت قادریم دانش آموزی پیدا کنیم که در هیچ یک از ابعاد استعدادی نداشته باشد، اما به هر حال به دلیل ظرفیت اندک و برنامه‌های فشرده در مدارس سمپاد، باید دانش آموزانی که توانایی‌های ویژه‌ای در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی و علمی دارند و قادر به رقابت در چنین محیط گسترده‌ای هستند را شناسایی کنیم و برای رشد و پیشرفت آنها کمک کنیم.»

یاوری به کارگیری ساختار هدفمند در طرح پرسش‌های آزمون سمپاد را یک ضرورت دانست و تشریح کرد: «در حقیقت درصد زیادی از دانش آموزان علاقمند به تحصیل در مدارس سمپاد هستند و به همین دلیل پیگیر شرکت در آزمون‌های استعدادهای درخشان و تحصیل در این مدارس هستند. اگر ما بتوانیم پرسش‌های آزمون را با ساختار هدفمندتری طرح کنیم به گونه‌ای که به دانش‌آموزان کمک کند با آمادگی علمی بیشتری در جلسه آزمون حاضر شوند، بدون شک شرکت در این آزمون‌ها پیامدهای مفید بسیاری برای دانش‌آموزان به دنبال خواهد داشت و توانمندی‌های شناختی فرزندان ایران را تقویت خواهد کرد.»

وی همچنین افزود: «با توجه به اینکه این روزها صحبت از آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان بسیار به گوش می‌رسد، خوب است به دختران و پسرانی که خود را برای شرکت در آزمون آماده می‌کنند، یادآوری کنم قبول شدن یا نشدن در یک آزمون همواره تعیین‌کننده زندگی یک شخص نیست. طبیعتا آزمون‌ها دارای محدودیت‌ها و خطاهای مختص خود هستند. آزمون‌ها به ظاهر بهترین و قابل توجه‌ترین ابزارهای سنجش در سطح دنیا هستند، اما به هر حال قبول نشدن در این آزمون به هیچ وجه به این معنا نیست که شما کم‌استعداد هستید و یا سایرین برتری بیشتری نسبت به شما دارند.»

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان یادآوری کرد: «تلاش بیشتر، روحیه بهتر، اعتماد و اتکا به چیزی که خداوند برایتان مقدر کرده، قطعا از شما ستاره های درخشانی برای ایران زمین خواهد ساخت.»

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار