رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

ارتقای کیفی و توانمندی مدارس سمپاد به عنوان فرایند دائمی در دستور کار آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، ارتقای کیفی و توانمندی مدارس سمپاد را فرایندی دائمی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفی و توانمندی مدارس سمپاد به عنوان فرایند دائمی در دستور کار آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ الهام یاوری در مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین دوره کارسوق صدا، دوربین و سمپاد کشور (ویژه معلمان)، «کارسوق» را مجموع برنامه‌های آموزشی، پرورشی و عملیاتی دانست که برگزاری آن ۴۰ سال در سطح دانش‌آموزان مدارس سمپاد یا استعدادهای درخشان سابقه دارد.

یاوری اظهارکرد: در این نوع رویداد محتوا که موضوع مساله‌محوری از مسائل پژوهشی، فناوری و حتی کارآفرینی است به دانش‌آموزان و امسال برای اولین بار به معلمان آموزش داده می‌شود تا براساس آموزش‌هایی که در قالب وبینار و فیلم دیده‌اند آن را به صورت طرح درسی طراحی کنند.

وی هدف از برگزاری این نوع مسابقه را افزایش دانش تخصصی دانش‌آموزان و معلمان دانست و ابراز خرسندی کرد تا حالا این نوع رویدادهای نتیجه خوبی داشته است.

یاوری، ارتقای کیفی و توانمندی مدارس سمپاد را فرایندی دائمی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: برای داشتن مدارس دولتی قوی که دانش‌آموزان در آن به بالاترین درجه رشد برسند باید یک الگوهای موفق از برنامه‌های تربیتی نسل آینده داشته باشیم که در مدارس سمپاد به دنبال به دست آوردن این الگو‌ها هستیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور در ادامه به تشریح یک الگوی تربیتی برای مدارس سمپاد پرداخت و افزود: الگوی تربیتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان است و شعار ما در این الگو «برای هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری» است.

در ادامه این همایش، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز اجرای سند تحول بنیادین را چراغ راه برنامه‌های آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: در استان سعی کردیم با هم‌افزایی با شرکای آموزش و پرورش مانند خانواده‌ها، دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های منسجم و متحدی در راستای تربیت حیات طیبه و چندساحتی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنیم و از کار جزیره‌ای و جداگانه بپرهیزیم.

محمدی در ادامه، خواستار تقویت مدارس استعدادهای درخشان در استان‌ها شد و افزود: زیرا دانش‌آموزان این مدارس الگوی دیگر دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های اصلی کشورند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مهمترین مسائل تربیتی را تقویت عِرق ملی و هویت ایرانی - اسلامی دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده که باید به بُعد پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان برای تربیت نسل آینده مانند داشتن نظم و انضباط، احترام به بزرگتر، داشتن روحیه کار گروهی و تیمی، تلاش برای رسیدن به هدف و دیگر ابعاد اجتماعی و عاطفی بیشتر توجه شود.

گفتنی است در همایش ملی تجلیل از برگزیدگان کارسوق صدا، دوربین سمپاد ۷۰ نفر از سراسر کشور حضور داشتند و در پایان از افراد برتر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار