رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان شهرستان های تهران خبر داد:

برگزاری مسابقات المپیادهای ورزشی دختران سمپاد قطب ۶ کشور

دختران سمپادی درعرصه‌های ورزشی می‌درخشند

شهریار (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان شهرستان‌های استان تهران از برگزاری مسابقات المپیاد‌های ورزشی دختران سمپاد قطب ۶ کشور در اردوگاه استانی شهید محمد منتظری شهریار خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات المپیادهای ورزشی دختران سمپاد قطب ۶ کشور

محمد هداوند، رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان از چگونگی روند برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی و افراد شرکت کننده در این مسابقات گفت: المپیاد ورزشی قطب ۶ کشور، میان دانش آموزان ۵ استان قم، البرز، گیلان، شهر تهران و شهرستان های استان تهران در دو مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم دختران، در حال برگزاریست. مسابقات پسران، هفته گذشته برگزار و نتایج آن مشخص و راه یافتگان به مرحله کشوری پسران، مشخص شدند.

هداوند ادامه داد: مسابقات المپیاد ورزشی دختران در سه رشته والیبال، تنیس روی میز و شطرنج در حال برگزاری است که برگزیدگان این رقابت به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی دورنمای این مسابقات را اینگونه تشریح کرد: دانش آموزان سمپادی به ویژه در برخی از رشته ها بسیار با استعداد و آینده دار هستند؛ به طور مثال در مسابقات پسران، در رشته شطرنج، دانش آموزان بسیار خوب و حرفه ای داشتیم که حتما می توانند در مسابقات کشوری موفق شوند.

هداوند در خصوص مسابقات دختران گفت: مسابقات والیبال بسیار خوب، حساس و با حرارت در حال پیگیری است که با یاری خدا، گروهی که به مرحله کشوری راه پیدا کند، می تواند صاحب سکو در آن مسابقات باشد.

این مقام مسئول در خصوص نحوه تقدیر از قهرمانان این مسابقات گفت: در رشته های تیمی، تیم های برتر، مدال حکم قهرمانی و کاپ دریافت می کنند، در رشته های تنیس روی میز و شطرنج هم، نفرات برتر حکم و مدال قهرمانی دریافت می‌کنند.

هداوند در خصوص شرایط میزبانی گفت: تمام تلاشمان را به طور شبانه روز انجام می دهیم تا میزبان شایسته ای باشیم. اما به طور قطع عاری از هیچ گونه مشکل نبوده ایم و سعی می کنیم در میزبانی‌های آینده اگر نواقصی بوده را مرتفع کنیم.

وی افزود: در این مسابقات، دانش آموزان، افزون بر اینکه نخبگان و استعدادهای درخشان این سرزمین هستند و به ورزش هم روی آوردند و در این زمینه خوش می درخشند، دختران سرزمین ما هستند و این نشانی از پیشرفت دختران است که پایاپای پسران ورزشکارمان، افتخارآفرینی کنند.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان شهرستان های استان تهران به عدم وجود تبعیض میان ورزشکاران دختر و پسر در این مسابقات اشاره کرد و گفت: به حقیقت، ما در سازمان استعدادهای درخشان "سمپاد"، تفاوت چندانی میان پسران و دختران قائل نیستیم. در عرصه مسابقات ورزشی، تلاش ما هم این است که به ویژه برای دختران، حتی شرایط بهتری را فراهم کنیم. شرایطی که دانش آموزان بتوانند راحت تر مسابقه دهند و در در مسابقات شرکت کنند و انشالله که در سطح کشوری هم افتخارآفرینی کنند.

وی در پایان گفت: برای همه دختران سرزمینم آرزوی موفقیت می کنم، به ویژه دخترانی که در این اردو حضور دارند و در حال رقابت با هم هستند. انشالله که در پایان بتوانیم پیش این دختران، سرافراز باشیم و امکانات خوبی برایشان فراهم کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: آوا شهریار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار