رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

اختتامیه جشنواره هنری مدارس سمپاد ۱۷ تا ۱۹ تیر در اصفهان برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری اختتامیه جشنواره هنری مدارس سمپاد ۱۷ تا ۱۹ تیر در اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه جشنواره هنری مدارس سمپاد ۱۷ تا ۱۹ تیر در اصفهان برگزار می‌شود

الهام یاوری گفت: مدارس سمپاد برای خروج از رشد تک‌بعدی و صرفا آموزشی، توجه ویژه‌ای به ساحت‌های شش‌گانه نظام تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین آمده و مورد تاکید مقام معظم رهبری و حاکمیت است، دارند.

وی افزود: مدارس سمپاد از سوی برخی افراد مورد هجمه قرار می‌گیرند که این مدارس فقط در مباحث علمی و آموزشی ورود پیدا می‌کنند و دانش‌آموزان را تک‌بعدی پرورش می‌دهند اما در مدارس سمپاد علاوه بر مباحث علمی و آموزشی به فعالیت‌های پرورشی و مهارتی نگاه ویژه‌ای داریم که از میان تعداد بسیار این فعالیت‌ها می‌توان به جشنواره هنری سمپاد و المپیاد ورزشی اشاره کرد.

یاوری ادامه داد: هیچ اندیشه‌ای تا رنگ هنر نگیرد، پایدار نخواهد شد و مسئولیت و ماموریت یک هنرمند، تبدیل واقعیات به حقیقت است. در سند تحول بنیادین به ساحت هنری اشاره شده که بروز آن در کنار سایر فعالیت‌های هنری مدارس در جشنواره هنری سمپاد به منصه بروز می‌رسد.

وی به اولین دوره جشنواره هنری مدارس سمپاد اشاره کرد و افزود: اولین دوره این رویداد در سال ۱۴۰۱ با موضوع «امور آموزشی، پرورشی و پژوهشی سمپاد با محوریت ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین» در 4 رشته نقالی، انیمیشن، پوستر و عکاسی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و در مشهد مقدس برگزار شد که در آن دوره بیش از ۸ هزار اثر به جشنواره ارسال شد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، دومین دوره این جشنواره را مطلوب‌تر توصیف کرد و گفت: دومین جشنواره هنری مدارس سمپاد با محوریت «امید من؛ ایران من» در رشته‌های سرود گروهی، نقالی، عکاسی، طراحی پوستر، طراحی بازی‌های رایانه‌ای و هنر چوب (معرق، منبت، خاتم و مشبک) برای رقابت دانش‌آموزان سمپادی در نظر گرفته شده است که اجرای آن را اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تقبل کرد و اختتامیه این رویداد هنری از ۱۷ تا ۱۹ تیر در این شهر برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار