رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آیین افتتاح زندان سالم تاکید کرد:

لزوم توجه به ارتقای سلامت در زندان‌ها

اگر بحث آموزش و ارتقای سلامت را درست پیش ببریم نیاز نیست مدام به فکر ساخت بیمارستان در کشور باشیم

تبریز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر لزوم توجه به ارتقای سلامت در زندان‌ها، سلامت را یکی از اساسی‌ترین محورهای زندگی بشری عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به ارتقای سلامت در زندان‌ها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بهمن نقی پور، در آیین افتتاح زندان سالم، افتتاح این مرکز را نویدبخش حرکت‌های جدید در این عرصه عنوان کرد و گفت: به منظور ارتقای سلامت در جامعه و بخصوص در زندان ها باید سازمان های دیگر نیز احساس تکلیف کرده و این مهم را در اولویت قرار دهند تا شاهد ارتقای سطح سلامت در این حوزه باشیم.

وی توجه به توانمندسازی پرسنل شاغل در مجموعه زندان ها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: علاوه بر توجه به سلامت مددجویان زندان‌ها ما باید توجه ویژه ای به سلامت روان کارکنان زندان ها داشته باشیم چرا که با توجه به شرایط و محیط کاری آنها در مقایسه با کارکنان سایر ادارات پرداختن به این امر ضروری است.

وی افزود: بر خود وظیفه می دانیم که دست به دست هم دهیم و برای ارتقای سلامت مردم مخصوصا مددجویان و کارکنان زندان ها تلاش کنیم و امیدواریم که با طرح زندان سالم نیز به نتایج بهتری دست یابیم.

باید به دنبال ایجاد سلامت در جامعه باشیم

فرشید رضایی، سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت نیز در این مراسم گفت: سلامت افراد پایه و اساس یک کشور است و ما باید سعی کنیم در ابتدا به فکر ایجاد سلامت در کشور باشیم.

وی ادامه داد: با تلاش های مسئولین سلامت استان و همچنین همکاری و تلاش‌های مدیران زندان مرکزی تبریز امروز شاهد افتتاح زندان سالم برای اولین بار درکشور در کلانشهر تبریز هستیم و امیدواریم این افتتاح سرآغاز توجه به این قبیل مسائل در سطح کشور باشد.

وی افزود: همیشه صحبت از مقدم بودن پیشگیری بر درمان است، ولی بحث ارتقای سلامت از پیشگیری نیز مقدم تر است و باید به صورت جدی به این امر توجه شود.

رضایی گفت: موضوع ارتقای سلامت می گوید طوری باید برنامه ریزی کنیم که سلامت در یک جامعه ساخته شود. کشورهای کمی هستند که به امر زایش سلامت توجه دارند، در حالی که دین مبین اسلام به این بینش توجه داشته است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت در وجود انسان ابعاد مختلف سلامت را شامل سلامت معنوی، سلامت اجتماعی، سلامت روان و در نهایت سلامت جسمی عنوان کرد و افزود: در سراسر جهان معمولا سلامت جسمی انسان را به عنوان امر مهم تلقی می کنند در حالی که با مراقبت از سلامت معنوی و اجتماعی و روان، سلامت جسمی نیز اغلب میسر می شود.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در ادامه افزود: کسب سلامت از طریق آموزش شروع می شود و این امر میسر نمی شود مگر با کمک کلیه افراد جامعه و ارگان ها و دستگاه های دخیل.

وی گفت: اگر بحث آموزش و ارتقای سلامت را درست پیش ببریم نیاز نیست مدام به فکر ساخت بیمارستان و مراکز در کشور باشیم.

محمد جوادی، مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی نیز ضمن تقدیر از توجه ویژه مدیران سیستم بهداشت و درمان استان به زندان مرکزی تبریز گفت: توجه به سلامت روحی و جسمی مددجویان زندان‌ها امری ضروری است و کرامت انسانی آنان نیز مانند سایر افراد جامعه باید حفظ شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: زندان نیز همانند یک شهر کوچک است و هر آنچه که برای یک شهر لازم است برای زندان و ساکنین آن هم لازم است.

جوادی گفت : افراد در زندان به دلیل محدودیت هایی که دارند نیازمند توجه بیشتر در همه زمینه ها مخصوصا در زمینه سلامت و بهداشت هستند و ما باید توجه بیشتری به این عزیزان داشته باشیم چرا که آنها نیز هموطنان و همشهریان ما هستند و بنابه وقوع مسائلی گرفتار در بند شده اند.

وی در پایان از وزارت بهداشت و همچنین مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خاطر توجه ویژه به زندان تبریز و مددجویان این ندامتگاه تشکر کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد ارتقای بیش از پیش سلامت روحی و جسمی و اجتماعی مددجویان عزیزمان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار