معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

افتتاح بیش از ۱۰ هزار مترمربع پروژه حوزه بهداشتی در آذربایجان‌شرقی

طی دو سال گذشته، هزینه کرد ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات سرمایه‌ای داشتیم

تبریز(پانا) - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن اشاره به ماموریت این معاونت در حوزه‌های بهداشت و درمان، با بیان این که طی دو سال گذشته، هزینه کرد ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات سرمایه‌ای داشتند، از افتتاح بیش از ۱۰ هزار مترمربع پروژه حوزه بهداشت در آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدهم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بیش از ۱۰ هزار مترمربع پروژه حوزه بهداشتی در آذربایجان‌شرقی

علی جنتی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دولت ضمن اشاره به ماموریت های معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به ماموریت های مختلف خود در حوزه های بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش، سازمانی عریض و طویل است که نیازمند تقویت زیر ساخت ها برای ارائه خدمات بهتر است.

وی افزود: برای ارائه یک خدمت عالی نیازمند تامین زیرساخت های عالی از جمله زیر ساخت های فیزیکی و منابع انسانی هستیم.

گام های بلند دانشگاه علوم پزشکی تبریز در راستای خرید تجهیزات سرمایه ای برای بیمارستان ها

جنتی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان برای ارائه خدمات، نیازمند تجهیزات سرمایه ای کران قیمت و هایتک هستیم که در این راستا قدم های مثبتی را برداشته ایم؛ طی دو سال گذشته و به همت دولت سیزدهم، ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات هایتک و تجهیزات مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان ها خریداری شده که از جمله آنان می توان به راه اندازی ۹ دستگاه سیتی اسکن در ۹ شهرتان اشاره کرد.

وی از افتتاح دستگاه سیتی اسکن 160 بیمارستان امام رضا (ع) تبریز در هفته دولت خبر داده و افزود: همچنین لازم به ذکر است که ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیزات سرمایه ای بیمارستان ها در سال آتی در نظر گرفته شده است.

جنتی در پاسخ به سوال پانا مبنی بر استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان داخلی در رابطه با تجهیزات سرمایه ای گفت: شرکت های دانش بنیان ما نو پا هستند و انتظار تامین صد درصدی تجهیزات سرمایه ای توسط آنان را نداریم، ولی می توان گفت که در تامین بخشی از این تجهیزات، شرکت های دانش بنیان سهیم هستند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه منابع فیزیکی نیز گفت: در طول دولت سیزدهم بیش از ۱۰ هزار مترمربع در حوزه بهداشت افتتاح و بهره‌برداری در قالب خانه بهداشت و مراکز بهداشتی و... داشته ایم و اکنون ۶۵۰۰ مترمربع پروژه در حال اجرا و ۴۵۰۰ مترمربع پروژه در حال کلنگ زنی است؛ در حوزه بهداشتی نیز ۷۴ پروژه ملی داریم که تفاهم نامه های امضا شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۷ هزار مترمربع پروژه در حال حاضر توسط خیرین در حال انجام است که از جمله آنان به پروژه پژوهشگاه و بیمارستان جامع سرطانی تبریز اشاره کرد.

جنتی سپس در خصوص جذب نیروهای انسانی در این دانشگاه گفت: در ظرف دو سال اخیر ۲۲۲ نفر استخدام شده اند و همچنین قرار است ۲۷۶ نفر نیز طی مهرماه سال جاری بعداز برگزاری آزمون در این دانشگاه استخدام شوند. ۲۳۰۰ نفر نیز از نیروهای شرکتی طی دو سال اخیر از طریق قانون بازنشستگی وضعیت قراردادی خود را تغییر داده اند.

وی اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز خوابگاه متأهلین ۳۲ واحدی، ۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان‌های بناب، سراب و مردانی آذر تبریز، یکهزار میلیارد ریال در قالب مسئولیت‌های مجتمع مس سونگون برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی مناطق محروم استان، ۴۰۰ میلیارد ریال برای مرکز سلول درمانی تبریز، چهار هزار میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل بیمارستان مرند را از جمله مصوبات دور دوم سفر استانی رایت جمهوری به آذربایجان شرقی بیان کرد.

وی در پایان مجموع ارزش ریالی مصوبات سفر اول هیأت دولت به آذربایجان شرقی را هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که از این رقم تاکنون دو هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده و بقیه نیز قرار است طی مدت سه سال به حوزه نظام سلامت استان تزریق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار