کارشناس امورتربیتی آموزش و پرورش شهر جوادآباد:

شهید مصطفی چمران، فرزانه‌ای که توانست به معراج انسانیت برسد

جوادآباد (پانا) - کارشناس ارشد تاریخ انقلاب اسلامی و امورتربیتی آموزش و پرورش شهر جوادآباد، شهید مصطفی چمران را شاگرد ممتاز مکتب امام خمینی"ره" و فرزانه‌ای خواند که توانست از این طریق به معراج انسانیت برسد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
شهید مصطفی چمران، فرزانه‌ای که توانست به معراج انسانیت برسد

مائده فخری، کارشناس ارشد تاریخ انقلاب اسلامی و امور تربیتی اداره آموزش و پرورش شهر جوادآباد، به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران به پانا بیان کرد: «یاد و خاطره اندیشمند فرزانه، مردی از تبار مقاومت و ایثار استاد بسیجی، شهید مصطفی چمران، گرامی است، زیرا معرفت و شناخت شهدا، ما را با سیمای دین آشناتر می کند و بزرگترین محبتی که نامگذاری ایام به نام مبارک شهدا دارد این مسئله است که نگذاریم غبارهای فراموشی روی یاد و خاطره این بزرگ مردان تاریخ پاشیده شود و ما را و خصوصا نسل جوان را از طریق شهیدان غافل کند.»

وی افزود: «یاد شهدا، افتخارات و عزت آنها را باید نصب العین خودشان قرار دهند. شهید مصطفی چمران با سرافرازی زیست و در راه مکتب اسلام شهید شد. هرچند که هنوز در قلب قله‌های رفیع پاوه و لبنان چهره مردی از تبار مقاومت و ایثار به یادگار ثبت شده است. استاد چمران، مسلمان حقیقی بود که دلسوزانه همواره در "صور انما المومنون اخوه" دمیدند و برادرانه مسلمانان را توصیه به حق کردند تا انسجام اسلامی، زمینه‌ای برای اضمحلال دشمنان اسلام باشد.»

فخری ادامه داد:«سه مولفه حق جویی، خداخواهی و اخلاص، چمران را به وصال شهادت در راه آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی رساند. ایشان چه در دوران پیش از پیروزی انقلاب‌اسلامی و چه در سال‌هایی که پای درس اساتید بزرگ مکتب اسلام و انقلاب شهیدان طالقانی و مطهری بودند و مشق عشق می کردند و در برهه‌های حساس تاریخ علیه ظلم رژیم مستبد شاهنشاهی، استبداد و استعمار دوشادوش ملت ایران تا صنعت ملی شدن نفت مبارزه کردند. از تحریم‌های رژیم علیه خود نهراسیدند و از آرمانهایی که در قلبشان جوانه زده بود پا پس نکشیدند.»

وی اظهار کرد: «سالهایی که دور از وطن با تشکیل اولین انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا، مبارزه علیه رژیم طاغوت را ادامه داد، همواره اخلاص در عمل و حب به وطن و مردم در کنار عامل مهم صیانت از دیانت بود که باعث می‌شد سال‌های دور از وطن در کشورهای عربی سخت ترین دوره‌های چریکی و پارتیزانی را بیاموزد تا با استبداد و سلطه بیدادگران مبارزه کند.»

کارشناس امور تربیتی اداره آموزش وپرورش شهر جوادآباد ادامه داد:«شهید چمران در دوران دفاع مقدس، همواره با بیان گرم و پراحساس خویش دل‌های بی‌شماری را مجذوب حقایق دین و معارف اسلامی کرد. به فرموده امام راحل (رحمه‌الله‌علیه)، چمران با عقیده پاک و خالصانه‌ای که دارا بود؛ دور از خودنمایی و تظاهر برای خدا و در طریق خدا به جهاد در دوران دفاع‌مقدس پرداخت. حضور وی در عرصه‌های مختلف گرمابخش فضای حماسی آن دوران و مایه شور و شوق دوستداران ایشان بود.»

وی گفت:«نسل جوان ما باید بداند شهید چمران در عرصه علم، همواره جزو ممتازترین شاگردان بودند که با استفاده از بورسیه تحصیلی در آمریکا، با ممتازترین درجه علمی موفق به اخذ مدرک دکترای فیزیک پلاسما شد؛ اما در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام، خواسته‌های نفسانی را در پای مکتب انسان‌ساز اسلام ذبح کرد و علم وی نردبانی برای وصال به معرفت بود؛ شهید مصطفی چمران نه تنها در ایران به رهبری حضرت‌امام (ره) به مبارزه پرداخت، بلکه در لبنان با کمک امام‌موسی‌صدر رهبر شیعیان لبنان، جریان انقلابی را در مقابل صهیونیزم اشغالگر پی‌ریزی کرد.»

مائده‌فخری در پایان عنوان کرد:«شهید چمران در زمره مردان خدا بود کسی که خدا را دوست داشت و خداوند هم او را دوست داشتم. وی، کسی بود که تمام سالهای عمر خود را وقف خدمت رسانی به محرومین کرد و تا لحظه وصال به معشوقه خود شهادت پاسدار صیانت از دین بود.»

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه قرائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار