معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت واگذار کردن کارها به دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نسبت به تمرکز بر واگذار کردن کارها به دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت واگذار کردن کارها به دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده در نشست تخصصی مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با بیان اینکه مزیت رقابتی کانون، مهم‌ترین رکن تربیت است، اظهار کرد: دانش‌آموزان به اوقات فراغت، علاقه دارند. باید تلاش کنیم این موضوع را در آموزش و پرورش و به ویژه در دوره ابتدایی نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت عاملیت متربی افزود: واگذار کردن کارها به دانش‌آموزان بسیار مهم است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این مهم را به خوبی‌ مدیریت می‌کند.

باقرزاده به چالش‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اشاره و بیان کرد: نیروی انسانی، مخاطب‌شناسی، تفکیک ارکان تربیت و... از جمله چالش‌های این معاونت است. در بحث روبنایی و زیربنایی، کارهایی را برای حل چالش‌های این معاونت انجام می‌دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مسابقات ما مقطعی و نقطه‌ای است که باید این امر را فرآیندی کنیم و مبنای آن را کتب درسی قرار دهیم؛ در تئاتر درسی این موضوع را ساماندهی کردیم همچنین فضاها و موقعیت‌های پرورشی را فعال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به طور مثال ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در پویش هیس‌طوری شرکت کردند. همچنین استفاده از فضاهای اردوگاهی برای دانش‌آموزان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

باقرزاده گفت: کارگاه ملی نوجوان راه‌اندازی و این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد. بحث اوقات فراغت را نیز آغاز کرده‌ایم و در سامانه my.medu.ir پایگاه‌ها ثبت خواهد شد. استفاده از ظرفیت اردوگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی - تربیتی نیز مورد توجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار