معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

طرح شهید‌عجمیان در پایگاه‌های اوقات فراغت استفاده خواهد شد

تجهیز و به‌روزرسانی ۶۰ اردوگاه با مشارکت اردویی ۳ میلیون نفر - ساعت از مهر تا اسفند سال گذشته رقم خورد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تجهیز و به‌روزرسانی ۶۰ اردوگاه با مشارکت اردویی ۳ میلیون نفر - ساعت از مهر تا اسفند سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید‌عجمیان در پایگاه‌های اوقات فراغت استفاده خواهد شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده در نشست تخصصی مدیران سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: لازم است تجهیز اردوگاه‌ها مورد توجه سازمان نوسازی قرار بگیرد به‌ویژه اردوگاه‌هایی که در ایام کرونا آسیب دیدند باید مورد بازبینی قرار بگیرند.

وی با اشاره به فرصت‌های تربیتی درون مدرسه مانند نمازخانه‌ها و کتابخانه‌ها و همچنین فرصت‌های تربیتی بیرون مدارس مانند دارالقرآن‌ها و اردوگاه‌ها افزود: این مکان‌ها نیازمند توجه ویژه‌ای هستند. به دنبال این هستیم که اردوگاه‌ها را تجهیز و به‌روزرسانی کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند اوقات خود را در طول سال در این مکان‌ها بگذرانند.

باقرزاده ضمن تشکر از ساخت نمازخانه‌ها تاکید کرد: انتظار می‌رود سازمان نوسازی، توجه ویژه‌ای به تجهیز فرش سجاده‌ای، ساخت و به‌روزرسانی نمازخانه‌ها و... داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ اردوگاه برای کارهای روزانه تجهیز و به‌روزرسانی شد، ادامه داد: از مهر تا اسفندماه سال گذشته ۳ میلیون نفر - روز در اردوها شرکت کردند و تعدادی از استان‌ها با اعتبار اندک توانستند بازی‌های بدون اپراتور را مانند فوتبال انسانی، شطرنج انسانی و... طراحی کنند که به شدت مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت.

وی بیان کرد: باید طرح شهید عجمیان در بحث دانش‌آموزی فعال شود. این طرح به عنوان یک طرح موفق در پایگاه‌های اوقات فراغت استفاده خواهد شد.

باقرزاده با اشاره به عدم تفکیک آموزش از پرورش اضافه کرد: استفاده از محتواهای کتب درسی در جشنواره تئاتر درسی، سرود دانش‌آموزی و مسابقات قرآن، عترت و نماز بیانگر چشم‌انداز معاونت پرورشی و فرهنگی در راستای جدا نبودن از آموزش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار