روایت معلم ایثارگر از عشق و علاقه خود به دانش‌آموزان و تشکیل کلاس در منزل

اصفهان (پانا) - آموزگار دبستان طلاکوب داران از عشق به شغل معلمی و دانش‌آموزان ،روایت می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
روایت معلم ایثارگر از عشق و علاقه خود به دانش‌آموزان و تشکیل کلاس در منزل

در آستانه فرا رسیدن هفته معلم به سراغ معلمان ایثارگری می‌رویم که از عشق خود به شغل انبیا می‌گویند. محبوبه داودی، آموزگار پایه چهارم دبستان طلاکوب داران، یکی از این معلمان است. داودی که متولد و بزرگ‌شده شهر اصفهان است در حال حاضر مشغول تدریس در منطقه فریدن است و ۲۲ سال سابقه کار در آموزش و پرورش دارد. وی ۱۲ سال سابقه تدریس در پایه‌های سوم، چهارم و ششم را دارد و همچنین راهبر راهنمای تعلیماتی و کارشناس نهضت سوادآموزی از جمله سوابق وی به حساب می‌رود.

علاقه به‌شدت زیاد محبوبه داودی نسبت به شغل آموزگاری از بچگی، آغاز و تبدیل به آرزو برای وی شد و حالا از اینکه به آرزوی بزرگ کودکی خود دست یافته، شکرگزار خداوند است.

آموزگار پایه چهارم مدرسه طلاکوب در گفت‌وگو با پانا گفت: «هر شغلی، سختی‌های خود را دارد اما من واقعا با شغل معلمی زندگی می‌کنم. خیلی به کار خود و دانش‌آموزانم علاقه‌مند هستم و وقتی با آن‌ها هستم، روز قشنگی برایم رقم می‌خورد و از آن‌ها انرژی می‌گیرم. خیلی‌ها فکر می‌کنند تدریس و مدرسه، خیلی خسته‌کننده است اما برای من اینگونه نیست و من وقتی در حال تدریس هستم، خستگی تمام روزم را از یاد می‌برم و توانم برای ادامه‌ تدریس بیشتر می‌شود.»

داودی اضافه کرد: «وقتی تشخیص می‌دهم دانش‌آموزانی هستند که به تکرار و تلاش بیشتر برای یادگیری آن‌ها نیاز است در مکان‌های آموزشی مانند کتابخانه، کانون و مدرسه بعدازظهرها کلاس را برگزار می‌کنیم اما گاهی اوقات که به هر دلیلی نمی‌توانیم به مکان‌های آموزشی برویم به خاطر علاقه فراوان دانش‌آموزان به یادگیری، کلاس‌ها را در خانه تشکیل می‌دهم.»

وی افزود: «زمانی که دانش‌آموزان به خانه‌ ما می‌آیند، خیلی خوب در کنار هم به یادگیری و تدریس می‌پردازیم. در این میان خیلی بیشتر از آن‌ها چیزهایی را یاد می‌گیرم و تجربه کسب می‌کنم.»

آموزگار پایه چهارم دبستان طلاکوب اظهار کرد: «شغل آموزگاری عشق می‌خواهد، عاشقی می‌خواهد که انسان بتواند با شغل سخت معلمی، زندگی کند و به این شکل با این شغل آرامش بگیرد. به همین دلیل است که هیچ وقت از این شغل خسته نشده‌ام بلکه هر روز بیشتر از روزهای قبل انرژی می‌گیرم.»

وی با بیان اینکه ۳ سال است که یک روز تقلیل و استراحت دارم اما علاقه من نسبت به تدریس موجب شد که از آن استفاده نکنم، خاطرنشان کرد: «دوست دارم تمام روزهای هفته را در کنار دانش‌آموزان باشم و اگر خداوند، یاری کند و افتخار این را داشته باشم، دوست دارم همه‌ عمرم را در خدمت دانش‌آموزان و در شغل معلمی در خدمت جامعه باشم.»

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا قربانپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار