مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

ماموریت آموزش متوسطه اول، هویت‌یابی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، هویت‌یابی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی را 3 ماموریت اصلی آموزش دوره اول متوسطه بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت آموزش متوسطه اول، هویت‌یابی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی  است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ حمید یزدانی در گردهمایی معاونین و کارشناسان آموزشی مناطق اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان در دوره اول متوسطه، تفاوت‌هایی با سایر دوره‌ها دارند که ضرورت تسلط معاونین و کارشناسان آموزشی به این ویژگی‌ها اهمیت دارد.

وی، اظهار داشت: باید به نسل Z توجه جدی داشت. تقسیم‌بندی نسل‌ها بر اساس میزان استفاده از اینترنت تعریف شده است و از حدود سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد را نسل Z عنوان می‌کنند.

یزدانی با اشاره به ویژگی‌های نسل Z گفت: دانش‌آموزان این نسل نهایتا ۱۷ الی ۲۱ دقیقه برای شنیدن صحبت معلم حوصله جدی دارند و اگر موقعیت یادگیری ایجاد نشود، عملا کلاس درس بازخورد مثبتی نخواهد داشت.

وی با اشاره به ماموریت‌های تحصیلی دوره اول متوسطه تصریح کرد: 3 ماموریت اصلی دوره اول متوسطه، هویت‌یابی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی است.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان در دوره اول متوسطه بلاتکلیف هستند و وظیفه مدیران، معلمان و والدین هدایت آن‌ها به مسیر و انتخاب درست است.

وی با اشاره به 5 ویژگی برنامه درسی، تصریح کرد: تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق 5 ویژگی برنامه درسی ملی هستند که باید به آن‌ها در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها توجه جدی داشت.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد مزرعه یعنی توجه به مهندسی، زبان، ریاضی، علوم و هنر که استان‌ها باید در این راستا برنامه‌ریزی و اقدام موثر داشته باشند.

یزدانی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری اظهار داشت: تحقق هوش مصنوعی و آموزش کدنویسی باید در فرصت ۱۲ سال آموزش و در آموزش و پرورش صورت گیرد تا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی جزء ۱۰ کشور برتر در این حوزه قرار بگیریم.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی بر اساس ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری و در ۱۳ محور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار