مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

تحقق مدرسه زندگی در دوره اول متوسطه

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال تحقق مدرسه زندگی در دوره اول متوسطه هستیم، گفت در این دوره دانش‌آموزان فارغ از دغدغه‌های کنکور، شغل و موارد دیگر باید ضمن آموزش به هویت‌یابی رسیده و برای زندگی مطلوب پرورش یابد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تحقق مدرسه زندگی در دوره اول متوسطه

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ با حضور حمید یزدانی (مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش) نشست عمومی دفتر آموزش دوره اول متوسطه برگزار شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت: یک مسئله پیشتاز در دنیا، مسئله بازی‌سازی برای نوجوانان است. به منظور تحول در نظام تعلیم و تربیت و آموزش نوین باید از این شیوه‌های جدید در مدارس کشور بهره‌برداری کرد.

وی تصریح کرد: تحول در شیوه تدرس درس ریاضی و پیشنهاد تغییرات در کتاب‌های درسی ریاضی دوره اول متوسطه و حرکت به سوی آموزش جذاب ریاضی از جمله اقدامات به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به رشته ریاضی فیزیک در دوره متوسطه دوم است.

یزدانی با اشاره به جایگاه آموزش هنر در دوره اول متوسطه اظهار داشت: آموزش درس هنر با توجه به اثرات بسیار فوق‌العاده‌ای که بر روح و روان دانش‌آموزان این دوره دارد و تاکید مهمی که در ساحت‌های سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت به آن شده باید با حساسیت و معلمانی متخصص در مدارس به ویژه مدارس عادی دولتی تدریس شود.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی با رویکردهای جدید گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی با رویکردهای نو و در ۱۳ بخش برگزار می‌شود و به دنبال امکان شرکت عموم دانش‌آموزان در این جشنواره هستیم تا ضمن جلوگیری از گلخانه‌ای شدن جشنواره‌ها و مسابقات، شاهد حضور دانش‌آموزان مدارس عادی دولتی و مشارکت و رقابت آن‌ها باشیم.

وی با تاکید بر هدایت تحصیلی مطلوب گفت: باید به هدایت تحصیلی، نگاه ویژه و تخصصی داشت تا شاهد انتخابی آگاهانه و آزادانه به مسیری درست برای آینده دانش‌آموزان بود. برای موفقیت در این مسیر همراهی و مشارکت کادر مدرسه، معلم و والدین ضروری است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به دنبال تحقق مدرسه زندگی در دوره اول متوسطه هستیم چرا که در این دوره دانش‌آموزان فارغ از دغدغه‌های کنکور، شغل و موارد دیگر باید ضمن آموزش به هویت‌یابی رسیده و برای زندگی مطلوب پرورش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار