مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش استثنایی رویکرد مهارتی است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن تاکید بر فراهم کردن بازار کار و مهارت برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش استثنایی را رویکرد مهارتی دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۶۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش استثنایی رویکرد مهارتی است

جلسه شورای راهبردی معاونین اداره کل با حضور علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و اعضای معاونین اداره کل، بهاره عباسی سرپرست آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و معاونین و کارشناس مسئولان این اداره در سالن اجتماعات اداره استثنایی شهر تهران برگزار شد.

علیرضا کریمیان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهناز کریمی، رئیس سابق اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و آرزوی توفیق و موفقیت برای بهاره عباسی سرپرست جدید آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اظهار کرد: ما مکلف به خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران هستیم. آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از اولویت های ما در اداره کل است و هیچ فاصله ای بین آموزش و پرورش عادی و استثنایی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران یک حوزه تخصصی است و باید تعامل بیشتری با اداره کل و مناطق 19 گانه داشته باشد.

کریمیان خطاب به معاونین گفت: آموزش و پرورش استثنایی را به عنوان منطقه 20 در همه برنامه های کاری و تخصصی خود مد نظر داشته باشید کمک به حوزه سنجش دانش آموزان از بدو ورود به مدارس مهم ترین وظیفه معاونین است.

در ادامه معاونین آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گزارشی، مبنی بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی ویژه است و باید نگاه ویژه به آن شود ارائه کردند.

لازم به ذکر است رویکرد آموزش و پرورش استثنایی، رویکرد مهارتی است و هدف غایی فراهم کردن بازار کار و مهارت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است که این مهم جز با همکاری و تعامل محقق نخواهد شد.

در پایان این جلسه مصوباتی نیز از سوی معاونین به تصویب رسید که مهم ترین آنها توسعه خدمات ورزشی، پرورشی و فنی حرفه ای به کودکان با نیازهای ویژه، بازدید معاونین اداره کل و روسای مناطق از پایگاه های سنجش در سطح شهر تهران، معرفی رابطین (معاونین ادارت مناطق) زیر نظر معاونت ابتدایی اداره کل جهت افزایش همکاری با اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران بود.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار