تجلیل از مقام آوران ورزشی و فرهنگی هنری آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران

از ۵۰۰ دانش‌آموز مقام آور با نیازهای ویژه، تقدیر شد

تهران (پانا) - اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات مشکات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران برگزار و از مقام آوران ورزشی و آموزشی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از مقام آوران ورزشی و فرهنگی هنری آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران

مراسم اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات مشکات دانش آموزان با نیازهای ویژه و تجلیل از مقام آوران ورزشی و آموزشی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در سالن همایش تالار فرهنگ برگزار شد.

امیر مهردادی؛ مشاور سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشو، قربانیان؛ معاون پرورشی و فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، بهاره عباسی؛ سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و سایر مسئولان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، مدیران مدارس استثنایی و دانش آموزان و همکارانی که در مسابقات مشکات، مسابقات ورزشی و آموزشی شرکت کرده و حائز رتبه اول تا سوم شده بودند، در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم مهردادی با بیان اینکه وقتی دانش آموزی با نیازهای ویژه در مسابقات کشوری و بین المللی رتبه کسب می کند نشان از استعداد و تلاش مضاعف این عزیزان است، خطاب به دانش آموزان مقام آور اظهار کرد: شما در سطح شهر تهران، کشور و جهان؛ کسب مقام کردید و ما به وجود شما می بالیم که باعث افتخار پدر، مادر، مدرسه و جامعه هستید.

وی نقش ورزش را در ایجاد شادابی و نشاط و انجام فعالیت های قرآنی را موثر در معنویت و سلامت روانی افراد دانست و گفت: درصدد هستیم با تمهید مقدمات لازم برای اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز برنامه هایی داشته باشیم.

مهردادی، ضمن تشکر ویژه از والدین که به طور جدی پیگیر فعالیت های دانش آموزان هستند خاطرنشان کرد: در کنار والدین، ما نیز وظایفی داریم که حق قانونی دانش آموزان با نیازهای ویژه است و امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش و خانواده ها، سلامتی و بالندگی روز افزون دانش آموزان محقق شود.

قربانیان؛ معاون پرورشی و فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز با ادای احترام به شهدا به ویژه شهدای معلم و دانش آموز، گفت: امروز که مزین است به نام شهید چمران، امیدواریم همه ما در مسیر شهدا گام برداریم.

وی با اشاره بر اسناد بالادستی که همگی تربیت چندساحتی دانش آموزان را عاملی برای رسیدن به حیات طیبه فردی و اجتماعی مورد تاکید و توجه قرار داده اند، افزود: آموزش با کیفیت، نیازمند تنوع بخشی به محیط های یادگیری است و فعالیت های پرورشی، فرهنگی و تربیت بدنی به خلق موقعیت های متنوع یادگیری کمک می کند.

قربانیان هدف مسابقات قرآن، عترت و نماز و مسابقات ورزشی را کمک به مهارت های دانش آموزی و تجربه زندگی گروهی و همچنین کشف استعدادهای دانش آموزان برشمرد و گفت: مسابقات مدارس حوزه آموزش و پرورش استثنایی از سطح مدرسه تا کشور برگزار می شود و در سطح کشور نیز مسابقات فرهنگی، قرآنی و هنری در ١٠۶ رشته و در بخش ورزشی در ٢۶ رشته طراحی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه چون با شرکت در مسابقات؛ بر محدودیت ها خود غلبه کردند، در واقع همه از نظر ما برنده هستند و به همین منظور برای توانمندسازی بیشتر این عزیزان؛ ۶٠٠ پایگاه تابستانی فعال سازی شده که ذیل آن دانش آموزان به فعالیت های اردویی، فرهنگی و ورزشی می پردازند که ضمن پرشدن اوقات فراغت تابستانی مهارتی هم بیاموزند و کمک به آینده آنها باشد و تجهیز و راه اندازی کتابخانه ها و توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی و آموزشی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی در پایان از تمام همکاران حوزه آموزش و پرورش استثنایی قدردانی کرد که مهر مادری و پدری را نثار دانش آموزان می کنند تا درخت تعلیم و تربیت تنومندتر شود.

در ادامه بهاره عباسی؛ سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، مهم ترین عنصر توسعه و پیشرفت کشور را نیروی انسانی برشمرد و اظهار کرد: بهترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است و ناب ترین نیروی انسانی دانش آموزان هستند که قدرت یادگیری و خلاقیت بیشتری دارند که با توانمند سازی آنها، کشور بیش از پیش در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.

وی خطاب به دانش آموزان مقام آور مسابقات گفت: افتخار می کنم که سرمایه های خوبی چون شما را داریم که با تمام محدودیت های موجود؛ دستاوردها و موفقیت های ارزشمندی را رقم زده است.

سحر کرمی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ضمن خیرمقدم به مهمانان و تبریک به دانش آموزان و اولیا دانش آموزان اظهار کرد: در هفدهمین دوره مسابقات مشکات دانش آموز با نیازهای ویژه در مرحله استانی حائز رتبه شدند که از این نفرات برگزیده و به مسابقات کشور راه پیدا خواهند کرد.

کرمی ضافه کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه گروه های دانش آموزی پیش رو در مسابقات فرهنگی و قرآنی هستند.

وی درباره هدف برگزاری این مسابقات خاطرنشان کرد: بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن کریم در محیط جامعه، از اهداف این مسابقات بوده و آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران هجدهمین دوره این مسابقات را با این هدف و به صورت حضوری در بهمن ماه سال گذشته برگزار کرد.

در این مراسم ضمن تجلیل از دانش آموزان و همکاران حائز رتبه در بخش های مختلف قرآنی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی، دانش آموزان گروه های مختلف به اجرای برنامه های متنوع و مفرح فرهنگی و هنری پرداختند.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار