در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

چند پیشنهاد برای اتصال دانش آموزان هنرستانی به بازار کار

آینده شغلی دانش‌آموزان هنرستانی در گرو همکاری مدارس، شرکت‌های ساختمانی و سازمان‌های برنامه‌ریزی شهری است

تهران (پانا) - عضو سابق کانون انبوه‌سازان کشور با بیان چند پیشنهاد برای اتصال دانش آموزان هنرستانی به بازار کار عنوان کرد، اتصال دانش آموزان به بازار کار، نیاز به همکاری بین مدارس فنی و حرفه‌ای، شرکت‌های ساختمانی و سازمان‌های برنامه‌ریزی شهری دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
چند پیشنهاد برای اتصال دانش آموزان هنرستانی به بازار کار

عبدالخالق لطیفی، عضو سابق کانون انبوه‌سازان کشور در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اهمیت تربیت تکنسین در حوزه ساخت‌وساز عنوان کرد: «تکنسین‌های متخصص در صنعت ساخت‌وساز، نقش بسیار مهمی در کارایی و کیفیت پروژه‌های ساختمانی ایفا می‌کنند. ایجاد یک ساختمان با کیفیت و ایمنی، با توجه به معیارهای بین‌المللی و چالش‌های جدید در صنعت ساختمان، نیاز به فن‌آوری، مهارت‌های کارگری و همچنین آگاهی تخصصی ازجمله تکنولوژی و جدیدترین روش‌های ساخت برای ایجاد ساختمان‌های باکیفیت بالا دارد.»

کم کردن سانحه‌های حوزه ساخت‌وساز در گرو بالا بردن آگاهی‌هاست

لطیفی با اشاره به اینکه درگذشته بنّا با آزمون‌وخطا تجربه کسب می‌کرد و حالا باید از این روش عبور کنیم، عنوان کرد: «استفاده از بنّا برای ساخت سازه‌های مختلف دارای مشکلاتی است و ممکن است به مشکلاتی ازجمله سانحه ساختمانی منجر شود.»

وی افزود: «با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و روش‌های ساخت، می‌توان قطعه‌های بهتر و باکیفیت بالاتری برای ساختمان ساخته و همچنین در تعیین قیمت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای ساختمان‌های جدید به دست آورد. با آموزش و تربیت تکنسین‌های متخصص، می‌توان به بهترین نتیجه در ساخت‌وساز رسید.»

استفاده از پتانسیل هنرستان‌ها در ارتقا کیفیت ساخت‌وساز

این عضو سابق کانون انبوه‌سازان کشور با اشاره به پتانسیل خوب مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌هایی که رشته‌های مرتبط با حوزه ساخت‌وساز را آموزش می‌دهند، اظهار کرد: «اگر دانش آموزان در رشته‌های مرتبط با حوزه ساخت‌وساز مسکن تحصیل‌کرده و تمامی آموزش‌های لازم در این رشته‌ها را گذرانده باشند، می‌توانند به صورت تکنسین متخصص وارد بازار کار شوند و در این حوزه فعالیت کنند.»

چند پیشنهاد برای اتصال دانش آموزان هنرستانی به بازار کار

لطیفی چند پیشنهاد برای اتصال دانش آموزان به بازار کار داد و عنوان کرد: ‌«ایجاد ارتباط با شرکت‌ها و سازمان‌های برنامه‌ریزی شهری از طریق کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و مدارس فنی و حرفه‌ای می‌تواند علاوه بر آموزش، دانش آموزان را با شرکت‌ها و سازمان‌های برنامه‌ریزی شهری نیز آشنا کند. این ارتباطات می‌تواند فرصت مناسب برای دانش آموزان فراهم کند تا از فرصت‌های شغلی و کارآموزی در این شرکت‌ها استفاده کنند.»

وی افزود: «مدارس فنی و حرفه‌ای می‌توانند دوره‌های آموزشی تخصصی درزمینهٔ ساخت‌وساز برگزار کنند. این دوره‌ها می‌توانند شامل آموزش نرم‌افزارهای طراحی ساختمان، روش‌های ساخت، مدیریت پروژه و… باشد. این دوره‌ها می‌توانند دانش آموزان را به دانشمندان و متخصصان حوزه ساخت‌وساز تبدیل کنند.»

لطیفی عنوان کرد: «به طور کلی، برای اتصال دانش آموزان به بازار کار، نیاز به همکاری بین مدارس فنی و حرفه‌ای، شرکت‌های ساختمانی و سازمان‌های برنامه‌ریزی شهری است. یکپارچگی بین این سازمان‌ها می‌تواند پایه یک بازار کار مؤثر و پویا در حوزه ساخت‌وساز را فراهم کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار