رییس بیمارستان خیریه قلب الزهرا(س) و کودکان شهید حجازی عنوان کرد:

هفته سلامت فرصتی برای تبیین اهداف سلامت در زندگی افراد، به ویژه با کمک «پزشکی خانواده» است

شیراز (پانا) - رییس بیمارستان خیریه قلب الزهرا(س) و کودکان شهید حجازی در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته سلامت که از نهم اردیبهشت با شعار «سلامت برای همه با پزشکی خانواده» در حال برگزاری است، گفت: هفته سلامت فرصتی برای تبیین اهداف سلامت در زندگی افراد، به ویژه با کمک «پزشکی خانواده» است.

کد مطلب: ۱۳۶۸۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هفته سلامت فرصتی برای تبیین اهداف سلامت در زندگی افراد، به ویژه با کمک «پزشکی خانواده» است

«حجت الله روستا» در این نشست رسانه‌ای که همزمان با چهارمین روز هفته ملی سلامت برگزار شد، بر نقش پزشکی خانواده در تقویت رویکرد عمومی نسبت به اهمیت توجه به امر پیشگیری در مشکلاتی مانند بیماری های قلبی عروقی و پایبند بودن مردم به سلامت با خودمراقبتی تاکید کرد.
او پیشگیری، تشخیص، درمان و ارجاع به مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی را از مهمترین وظایف پزشکی خانواده معرفی کرد و گفت: برای نمونه با بررسی و سنجش دوره ای فشارخون و کنترل فشارخون بالا در افراد می توان از عوارض پیچیده بیماری های قلبی عروقی مانند سکته های قلبی، پیشگیری کرد.
روستا با این هشدار که بسیاری از افراد جامعه از فشار خون بالای خود آگاهی ندارند، گفت: بسیاری از موارد خطرساز که موجب ابتلای افراد به بیماری های قلبی عروقی می شود با پیشگیری و اقدام زودهنگام قابل کنترل است.
این پزشک فوق تخصص قلب و عروق ادامه داد: بسیاری از افراد دارای اضافه وزن بالا، دیابت و چربی خون بالا و یا مصرف کنندگان دخانیات، از وضعیت سلامت خود اطلاع نداشته و در خطر بالای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند.
او دیگر رسالت مهم «پزشکی خانواده» را پیگیری وضعیت سلامت این افراد برای کمک به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سکته های زودرس دانست و اظهار کرد: پزشکی خانواده با برگزاری برنامه های آموزشی و ارایه خدمات تخصصی در این زمینه مانند مراکز ترک دخانیات، از ابتلای افراد به بیماری‌های خطرساز نیز پیشگیری می کند.


انجام 700 عمل جراحی قلب در بیمارستان خیریه قلب الزهرا(س) در سال گذشته

مدیر بیمارستان خیریه قلب الزهرا(س) و کودکان شهید حجازی نیز در این نشست خبری با اشاره به انجام 700 عمل جراحی قلب در این مرکز درمانی طی سال گذشته گفت: در سال 1401، نزدیک به ۱۰ هزار بیمار مراجعه کننده به این بیمارستان از خدمات درمانی، بستری و مراقبت های ویژه بهره مند شدند.
«حسین زارعی» ارائه خدمات آنژیوگرافی به حدود هشت هزار بیمار و ارائه خدمات سرپایی به 60 هزار و 605 بیمار را از دیگر محورهای فعالیت این مرکز درمانی در سال گذشته برشمرد.
او از رسیدگی فوری به ۹۹۸ بیمار دچار سکته حاد قلبی (کد ۲۴۷ ) در این بیمارستان در سال 1401 خبر داد و گفت: عمده مراجعه این افراد در ساعات نیمه شب بوده و در کمترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شده است.
مدیر بیمارستان خیریه قلب الزهرا(س) و کودکان شهید حجازی با اعلام اینکه این بیمارستان دارای ۷۵ درصد ضریب اشغال تخت است، اضافه کرد: با پیگیری های مسوولان دانشگاه، تهیه تجهیزات پزشکی پیشرفته شامل سومین دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان، دستگاه سی تی اسکن فوق پیشرفته نیز در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.
او با اشاره به چالش‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی، دیابت، بیماری های مغز و اعصاب و مشکلات عضلانی و اسکلتی در دوران سالمندی، از برنامه‌ریزی این مرکز درمانی برای توسعه خدمات تشخیصی، درمانی و جراحی قلب در سالمندان به عنوان دیگر محور فعالیت‌های در دست اجرای این مجموعه خبر داد.
مدیر این مرکز درمانی با اشاره به فعالیت درمانگاه دندانپزشکی بیمارستان قلب الزهرا(س) به عنوان نخستین دندانپزشکی دارای خدمات بیهوشی در مراکز درمانی دولتی شیراز و با تعرفه دولتی، راه اندازی این خدمت را با هدف کمک به گروه هایی نظیر بیماران قلبی و یا کودکان دارای کم توانی ذهنی عنوان کرد.
زارعی نقش خیرین سلامت را در توسعه توانمندی‌ها و عرصه‌های خدمت‌رسانی این بیمارستان، پررنگ ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از بخش‌های این بیمارستان با مشارکت خیرین توسعه یافته و تمامی خدمات تخصصی درمانی نیز با تعرفه دولتی انجام می شود.
در حاشیه این نشست، اصحاب رسانه با همراهی مسوولان بیمارستان از بخش های مختلف این بیمارستان که با مشارکت نیک اندیشان عرصه سلامت توسعه یافته است، بازدید کردند.
بازدید اصحاب رسانه از غرفه سلامت بیمارستان که به مناسبت هفته سلامت و با ارائه خدمات غربالگری سلامت شامل سنجش فشارخون، قندخون، نمایه توده بدنی، قد و وزن، خدمات مشاوره تغذیه، مشاوره سلامت روان و مشاوره سلامت راه اندازی شده است، بازدید کردند.
بیمارستان خیریه قلب الزهرا(س) و کودکان شهید حجازی از سال 1356 با عنوان مرکز طبی کودکان راه اندازی شده و با ارایه خدمات تخصصی به بیماران قلب و عروق و کودکان ادامه یافت.
این مرکز درمانی با ۱۶۵ تخت بستری و ۱۵ بخش شامل بخش مراقبت های ویژه، بستری کودکان، بستری قلب، آنژیوگرافی، اورژانس، ICUt، جراحی قلب، رادیولوژی، اکو، کودکان، آزمایشگاه، تست ورزش، دندانپزشکی، درمانگاه و قلب کودکان با بهره گیری از اساتید برجسته و بنام استان، پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص داخلی و قلب و عروق به مراجعان استان و دیگر استان های کشور مانند استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، خدمات تخصصی درمانی ارایه می دهد.
همچنین در این بیمارستان خدمات دندانپزشکی، توانبخشی قلبی، نوار عصب، تست سنکوب، فتوگرافی، پزشکی هسته ای، سی تی اسکن پیشرفته و خدمات سرپایی درمانی به صورت روزانه انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار