آغاز طرح تحویل دارو به در منازل بیماران مزمن در فارس

شیراز (پانا) – مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس از آغاز طرح تحویل دارو به در منازل بیماران مزمن در فارس موسوم به طرح "تبسم" خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح تحویل دارو به در منازل بیماران مزمن در فارس

به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس، اکبر امیری اعلام کرد: به موجب تفاهم‌نامه منعقده بین شرکت پست استان و هم‌زمان با هفته سلامت، به منظور کاهش تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کاهش افراد مبتلا به بیماری کرونا، سهمیه‌ ماهیانه داروی بیماران مزمن نظیر بیماران دیابتی و قلبی عروقی، اعصاب و روان و ... توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به درب منزل بیماران، تحویل داده می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح داروی بیماران مزمن مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی تماماً رایگان و به میزان مصرف یک ماه بیمار در نظر گرفته شده است.

به گفته امیری، در این طرح پزشک مرکز درمانی بر اساس اطلاعات بیماران مزمن با آنها تماس گرفته و پس از اطمینان از وضعیت بیماری و اینکه نیاز به معاینه حضوری ندارد دستور تجویز دارو را صادر می‌ نماید.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس اظهار کرد: داروهای بیماران با درج میزان و نحوه مصرف و تصویر دستورات پزشک توسط پست به بیماران تحویل و تنها هزینه پستی به مبلغ 116400 از بیمار گرفته می‌شود و بدیهی است در شهرستان‌ها و حتی مکان‌هایی دور از مراکز درمانی نیز این مبلغ افزایش نخواهد یافت.

امیری افزود: چنانچه بیماران مزمن تمایل داشته باشند معاینه حضوری شده و داروهای خود را در محل مراکز درمانی دریافت دارند از ارسال دارو به ایشان خودداری شده و طبق تمایل بیمار رفتار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار