مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

کاهش ۴هزار نفری استفاده‌کنندگان از بیمه بیکاری در آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از کاهش ۴هزار نفری استفاده‌کنندگان از بیمه بیکاری در استان خبر داده و راهبرد این اداره کل را برای سال جاری، امیدآفرینی و ایجاد نشاط در بین جوامع کارگری عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۴هزار نفری استفاده‌کنندگان از بیمه بیکاری در آذربایجان‌شرقی

حسین فتحی در جمع خبرنگاران در تبریز با اشاره به اینکه راهبرد اصلی این اداره کل در زمینه کارگری، امیدآفرینی و ایجاد نشاط در بین کارگران است، گفت: راهبرد این اداره کل در زمینه کارگری برای سال جاری، امید آفرینی و ایجاد نشاط در بین جوامع کارگری است.

وی افزود: آموزش مهارت و مهارت افزایی به توانمندسازی کارگران و در نتیجه به اشتغال پایدار و امنیت شغلی منجر می‌شود. کمک به بهبود اقتصاد تولید و کمک به کارگر از اولویت‌های این اداره کل برای سال جاری خواهد بود که اگر تحقق یابد به افزایش تولید و مهار تورم کمک زیادی می‌کند.

وی با اشاره به اولویت‌های مهم وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها گفت: از مهم‌ترین اولویت‌ها توسعه‌ شرکت‌های دانش بنیان و پیش بینی مشوق‌ ها برای توسعه‌ این شرکت‌ها مخصوصا شرکت‌های تعاونی، فن‌آور و نوآور است.

فتحی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم رسته فعالیت‌هایی که با دینامیک اشتغال زایی بالا وجود دارند طی سال جاری توسعه پیدا کنند، گسترش الگوهای تأمین مالی بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط از اولویت‌های بعدی وزارت است تا بتوانند در بازار دوام بیاورند و به بنگاه‌های بزرگ منتقل شوند.

وی افزود: شناسایی، عارضه یابی و احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، مخصوصا واحدهایی که ظرفیت اشتغال زایی بالایی دارند از اولویت‌های بعدی این وزراتخانه است که در این ارتباط برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

فتحی با بیان اینکه سال گذشته سه برابر سال ۱۴۰۰ در استان فرصت شغلی ایجاد شد، گفت: در حالی که تعهد استان در این زمینه برای سال گذشته ۴۵ هزار و ۷۹۴ شغل بود با رشد ۱۲۹.۵ درصدی، ۵۹ هزار و ۳۸۳ شغل ایجاد کردیم.

این مقام مسئول بیان کرد: تعداد افرادی که در استان از بیمه بیکاری استفاده می کنند از ۱۲ هزار نفر به هشت هزار نفر کاهش یافته و این نشانگر این است که افزایش ۵۷ درصدی حقوق موجب ریزش کارگران در واحدهای تولیدی نمی شود.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه حل اختلاف میان کارفرمایان و کارگران در استان اشاره کرد و افزود: در نتیجه این اقدامات، تعداد دادخواست های کارگری با ۱۰ درصد کاهش نسبت به سال ۱۴۰۰، به ۱۷ هزار و ۲۴۰ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری در مراجع رفع اختلاف نیز، هفت درصد کاهش یافته و ادامه این روند در آذربایجان شرقی می تواند دغدغه های این بخش را کاهش داده و آرامش و امنیت شغلی را پایدار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار