مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

هوشمندسازی یکی از رویکر‌د‌های جدی و اساسی وزارتخانه است

تبریز (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی هوشمند‌سازی را یکی از رویکرد‌‌های جدی و اساسی وزارتخانه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
هوشمندسازی یکی از رویکر‌د‌های جدی و اساسی وزارتخانه است

حسین فتحی در سومین روز از سلسله نشست‌های رسانه‌ای به سوی قله گفت: هدف از تعاون‌ها مردمی بودن آن است و حضور اثربخش مردم در اقتصاد است و به عبارت دیگر کار مردم توسط مردم انجام گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: هوشمند‌سازی رویکرد دیگر وزارتخانه است چرا که کارآمدی در تعاون و شفافیت و انعکاس به موقع وضعیت مالی و عملکرد تعاون‌ها، شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش اقتصادی، تاکید بر شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و فناور از جمله اهداف تعاون است.

وی، به اقدامات و برنامه‌های مختلف در بخش تعاون اشاره کرد و گفت: ۵ هزار تعاونی در استان وجود دارد که برای ۸۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده همچنین ۱۹ تعاون فناور و نوآور و دانش بنیان در استان فعالیت می‌کنند.

فتحی اذعان کرد: تعاونی‌ها در بخش کشاورز نیز ورود جدی دارند و همواره در بخش‌های دیگر خدمات، کشاورزی، صنعت نیز فعال است. وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۳۲ تعاونی جدید ایجاد شده است، گفت: به عبارت دیگر ۳۳ درصد اشتغال در دولت مردمی افزایش یافته است.

وی به اقدامات در حمایت از تعاونی‌ها، گفت: دو خط اعتباری دو هزار میلیارد تومان و خط اعتبار سه هزار میلیارد تومان ایجاد شده است. کمک در موضوع تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون ۱۴۰۰ نیز کمک شده که منجر به ایجاد اشتغال شده است.

وی یادآور شد: مرکز فناوری صنعتی به صورت فناور و صنعت نیز ایجاد شده تا بر این اساس همه اقدامات بر اساس فناور و نوآور باشند.

فتحی در پایان خاطرنشان کرد: در شمال‌غرب کشور ۶۹ طرح تولید خدمات مسکن مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که این میزان در استان آذربایجان‌شرقی ۲۸ طرح خواهد بود که همزمان با کشور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. البته نسبت به سال گذشته رشد ۵ برابر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار