امام‌جمعه موقت اصفهان:

برخی اقدامات آموزش و پرورش استان اصفهان در کشور بی‌نظیر است

اصفهان (پانا) - امام‌جمعه موقت اصفهان گفت اقدامات آموزش و پرورش استان اصفهان در سطح کشور بی‌نظیر است؛ اعتکاف دانش‌آموزی، اردوهای راهیان نور و اردوهای راهیان پیشرفت از جمله برنامه‌های شاخص و بی‌نظیر آموزش و پرورش اصفهان در سطح کشور بودند و باید موردتوجه ویژه وزارتخانه قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۳۶۰۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برخی اقدامات آموزش و پرورش استان اصفهان در کشور بی‌نظیر است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت آغاز سال جدید و هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان با آیت‌الله مهدوی امام‌جمعه موقت اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله مهدوی در این دیدار با تقدیر از زحمات مجموعه آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اگر در دوره‌های قبل نیز به‌اندازه این دوره تلاش می‌شد امروز شاهد مشکلات متعدد تربیتی و آموزشی نبودیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان با تأکید بر تقدم پرورش بر آموزش بیان کرد: به دلیل عدم توجه کافی به این مسئله در سال‌های گذشته امروز در حوزه پرورش عقب هستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

وی ضمن بیان این نکته که شیوع منکر در جامعه مجاز نیست و دین اجازه نمی‌دهد که منکر حتی توسط کافر و بی‌ایمان نیز در جامعه علنی شود اذعان کرد: ما باید جلوی شیوع علنی منکر را بگیریم و در راه تقویت ایمان مردم گام برداریم زیرا اگر باور کسی به خدا زیاد شد در خانه و جامعه مرتکب منکر نمی‌شود.

آیت‌الله مهدوی به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: حجاب قبل از این که اجبار بیرونی باشد الزام عقلی درونی است و به همین دلیل اگر استدلال‌های عقلی حجاب را بیان کنیم دانش‌آموزان اقناع می‌شوند.

امام‌جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری اقدامات آموزش و پرورش استان اصفهان را در سطح کشور بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: اعتکاف دانش‌آموزی، اردوهای راهیان نور و اردوهای راهیان پیشرفت از جمله برنامه‌های شاخص و بی‌نظیر آموزش و پرورش اصفهان در سطح کشور بودند و باید موردتوجه ویژه وزارتخانه قرار گیرند.

وی لزوم انجام کار ریشه‌ای و اساسی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: کار اساسی، کار فکری است و آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه باید کار فکری و اساسی کنند.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که اقدامات شاخصی در آموزش و پرورش استان در حال انجام است به بیان گزارشی از این اقدامات پرداخت.

وی توجه به مبانی دینی، اعتقادی و تربیتی را از سیاست‌های اصلی اداره کل آموزش و پرورش استان دانست و افزود: تلاش می‌کنیم در سال جدید نیز بر اساس همین مبانی برنامه‌های مختلفی را برای دانش‌آموزان و فرهنگیان طراحی و اجرا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار