مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

اوقات فراغت از مهم‌ترین محمل‌های تربیت دانش‌آموزی است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین محمل‌های تربیت دانش‌آموزی است و بعضی رشدهایی که حتی در آموزش رسمی نیز اتفاق نمی‌افتد در زمان اوقات فراغت حاصل می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۴۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اوقات فراغت از مهم‌ترین محمل‌های تربیت دانش‌آموزی است

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه ستاد استانی اوقات فراغت ضمن اظهار کرد: اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین محمل‌های تربیت دانش‌آموزی است و بعضی رشدهایی که حتی در آموزش رسمی نیز اتفاق نمی‌افتد در زمان اوقات فراغت حاصل می‌شود.

وی با تأکید بر میزان اثرگذاری اوقات فراغت، از قرارگیری فعالیت‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پرورشی ذیل ستاد اوقات فراغت تابستان خبر داد و بیان کرد: در دوران کرونا عقب ماندگی‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی داشتیم که اثرات آن تا سال‌های آینده باقی خواهد بود و باید از فرصت اوقات فراغت تابستان برای جبران این عقب‌ماندگی‌هاو کمبودها تلاش کنیم.

ابراهیمی جذابیت و انعطاف‌پذیری فعالیت‌های اوقات فراغت را دو عنصر مهم برای مورد استقبال قرارگفتن برنامه‌های اوقات فراغت دانست و تصریح کرد: برای مثال در کنار کلاس قرآن، باید برنامه‌های هنری و ورزشی نیز تدارک دید تا جذابیت کلاس برای دانش‌آموز افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: به‌کارگیری گروه‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند موجب افزایش کیفیت فعالیت‌های اوقات فراغت شود و آموزش و پرورش و این تشکل‌ها می‌توانند مکمل کار یک‌دیگر باشند.

وی ضمن تذکر در خصوص لزوم ارتباط ویژه با مساجد در فعالیت‌های اوقات فراغت کم‌توجهی به مسجد توسط برخی نهادهای فرهنگی مختلف، این مکان را مکانی ویژه در تمدن اسلامی دانست که محور بسیار از فعالیت‌ها در صدر اسلام بود و یادآور شد: محل حکومت پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در مسجد بود و در ابتدای انقلاب نیز مسجد محوریت یافت و تشکیل مراکز قرض الحسنه، اعزام به جبهه و حل و فصل مشکلات خانوادگی در مسجد انجام می‌شد..

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت مساجد برای فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: مدارس نزدیک به مسجد باید از ظرفیت مساجد برای برگزاری برنامه‌های مختلف استفاده کنند و مراکز فرهنگی نزدیک مسجد نیز باید از ظرفیت مدارس برای فعالیت استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اهمیت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ای نداشته باشیم دیگران این کار را انجام خواهند داد و به همین دلیل باید برای این مسئله اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار