مهندس رشته معماری عنوان کرد:

ضرورت اصلاح نگرش جامعه به امر مهم مشاغل

اسلامشهر(پانا) - مهندس رشته معماری شهرستان اسلامشهر، بر اصلاح نگرش جامعه به امر مهم مشاغل تاکید کرد و گفت در جامعه مشاغلی خاص و دارای منزلت اجتماعی یا شغل‌های با درآمد و رفاه خوب بیشتر معرفی شده است، که این نگرش نیازمند تغییر است.

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اصلاح نگرش جامعه به امر مهم مشاغل

پنجم اسفند در تقویم کشور روز مهندسی است و این روز به یاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی ثبت شده است.

آرزو محمودی، مهندس رشته معماری شهرستان اسلامشهر و عضو کمیسیون ورزشکاران کیک بوکسینگ با تبریک روز مهندس در گفت‌وگو با پانا و در رابطه با تعریف رشته مهندسی اظهار کرد:«در رشته مهندسی با استفاده از منابعی که در دنیای بیرون در اختیار ما قرار داده شده، مشکلات را حل خواهیم کرد و همواره تلاش می‌شود روش زندگی بهبود بخشیده شود و نتیجه آن ساده‌ترشدن بسیاری از مسائل و فرآیندها است.»

وی با اشاره به جایگاه یک مهندس در جامعه تصریح کرد:« تأثیر دانش مهندسی را به وضوح می‌توان در بسیاری از عرصه‌های زندگی از جمله بخش کشاورزی، پزشکی، صنعت، مسکن، آموزش، فرهنگی و زیست‌محیطی مشاهده کرد. به عبارتی مهندسی به معنای خلاقیت، ساختن، سازندگی، پویایی و نشاط است.»

محمودی بیان کرد:«در جوامعی که علم مهندسی جایگاه خود را پیدا کرده باشد، امنیت، رفاه و آسایش در جامعه ملموس است. البته زمانی این حالت محقق خواهد شد که اخلاق مهندسی به‌ همراه خود‌کنترلی و ارزیابی منصفانه مبنای فعالیت‌های حرفه‌ای قرار گیرد. مهندسان سازندگان جامعه فردا هستند، بنابراین در مسئولیت خود می‌بایست با اخلاق و تخصص برای خدمت‌گزاری وطن در تلاش باشند.»

مهندس رشته معماری در رابطه با علاقه همگان و به ویژه دانش‌آموزان به رشته مهندسی خاطرنشان کرد:« این محدودیت در نگاه به مشاغل، اغلب ناشی از نگرش جامعه و در دانش‌آموزان، علاقه والدین است. ما این مشاغل را مشاغلی خاص، دارای منزلت اجتماعی یا شغل‌های با درآمد و رفاه خوب معرفی کردیم و به عنوان مثال هربار فرزند ما گفته که دوست دارد پزشک شود، او را تشویق و از مزایای انتخاب این شغل برای او بارها سخن گفتیم و در واقع می‌بایست نگرش جامعه به امر مهم مشاغل اصلاح شود.»

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه نوروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار