فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان:

امروز باید در حوزه جنگ رسانه ای نسبت به ظرفیت سازی‌ها اقدام شود

سمنان (پانا) - فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه ایران باید جایگاه خود را در نظم نوین جهانی تثبیت کند، اظهار کرد امروز باید در حوزه جنگ رسانه ای نسبت به ظرفیت سازی‌ها اقدام شده و منافع فردی و گروهی و تسویه حساب‌های گروهی کنار گذاشته شود تا جلوی مشروعیت زدایی، اعتبارزدایی، ناکارآمدنمایی و سیاه نمایی ها گرفته شود؛ چه بسا اگر این مشروعیت زدایی و سیاه نمایی با هر هدفی انجام شود، نه تنها به دین، نظام و انقلاب بلکه به کشور خیانت شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۳۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
امروز باید در حوزه جنگ رسانه ای نسبت به ظرفیت سازی‌ها اقدام شود

سردار حمید دامغانی، در اختتامیه ششمین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر استان سمنان در سالن اجتماعات سپاه استان سمنان، ضمن تبریک چهل و چهارمین بهار انقلاب، با بیان اینکه جهاد تبیین، ضرورت جامعه امروز برای نقش‌برآب کردن دسیسه دشمنان است، گفت: پیروزی در مقابل تهدیدات و دسیسه‌های دشمنان نیازمند وحدت ملی است. رسانه‌ها نیز با اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی، پیش‌برنده تحقق جهاد تبیین هستند و انتظار می‌رود بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتمادزدایی از نظام، سیاه‌نمایی به هر دلیل و بزرگ‌نمایی آفت کشور است و افرادی که به دنبال القای ناکارآمدی هستند، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، خاطرنشان کرد: کشور در طول 43 سالی که از عمر انقلاب می گذرد، به نسبت رشدی که در این مدت داشته است، با شرایط ویژه ای رو به رو بوده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با عنوان این مطلب که جنگ ترکیبی یک ابزار کاملا کاربردی و مهم به نام رسانه دارد، اظهار کرد: بر این اساس باید گفت دو وجه اصلی جنگ ترکیبی جنگ اطلاعاتی و جنگ رسانه ای است.

سردار حمید دامغانی، با اشاره به نظم نوین جهانی که رهبر معظم انقلاب بر آن اشاره کردند، گفت: آمریکا تلاش می کند جلوی فروپاشی خود را بگیرد و به عبارتی حکمرانی خود را در حالی که نشانه های فروپاشی آن نیز عیان شده است، حفظ کند.

وی با اشاره به برخی اتفاقاتی که در سطح جهانی رخ داده است از جمله جنگ روسیه و اوکراین و اتفاقات اخیر در کشور و جنگ ترکیبی که دشمنان به راه انداخته اند، گفت: یکی دیگر از مسائل مورد توجه حکمرانی مجازی است که الزامات و ویژگی ها و شرایط خاص خود را دارد و در این منازعه هر کشوری در تلاش برای یافتن جایگاه خود است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه در اکثر نقاط جهان، جنگ ترکیبی در حال شکل گیری است که بخشی از آن پنهان و بخشی از آن کاملا عیان است؛ تصریح کرد: پایه این جنگ بر جنگ اطلاعاتی سوار است و اندیشکده های جاسوسی، هدایت کننده اصلی این جنگ ترکیبی هستند.

سردار دامغانی با عنوان این مطلب که جنگ ترکیبی یک ابزار کاملا کاربردی و مهم به نام رسانه دارد و بر این اساس باید گفت دو وجه اصلی جنگ ترکیبی جنگ اطلاعاتی و جنگ رسانه است، اظهار کرد: آنچه مهم است اینکه هجمه و دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران بسیار شدت و حدت بیشتری نسبت به دیگر کشورها دارد؛ آن هم به یک دلیل اینکه ایران معرف حکمرانی جدیدی در جهان است و خودشان نیز اذعان کرده اند که جمهوری اسلامی ایران حکمرانی غرب و آمریکا و دموکراسی آمریکایی را به چالش کشیده است.

گفتنی است؛ اختتامیه ششممین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان سمنان، با حضور حمید دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان و ریواده معاون سیاسی استانداری سمنان و با حضور دیگر مسئولان استان و اصحاب رسانه در سالن شهید بسطامی سپاه استان برگزار شد و این جشنواره با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار