مسئول عملیات رسانه سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی:

در حوزه رسانه، مدیریت عمودی نیست بلکه افقی است

کاشمر (پانا) - مسئول عملیات رسانه سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی گفت مدیریت در حوزه رسانه، مدیریت عمودی نیست بلکه مدیریت افقی است.

کد مطلب: ۱۳۸۵۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه رسانه، مدیریت عمودی نیست بلکه افقی است

عبدالله ابراهیمی مسئول عملیات رسانه سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در نشست روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی شهرستان کاشمر گفت: طبق فرموده‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب فضای مجازی میدان مبارزه است و فقط شکل و نوع آن در گذر زمان تفاوت کرده است و اگر ما بخواهیم به این فضا که میدان مبارزه است ورود کنیم باید الزامات آن را هم آماده کنیم.

وی در ادامه افزود: امروز همه ما می‌دانیم که ما در یک جنگ نابرابر در مقابل دشمن ایستادیم و این بر ما پوشیده نیست و تاکیدات بزرگان دین به ویژه مقام معظم رهبری، برداشت ها، مطالعات و حضور خودمان در میدان موجب شده است کاملا این موضوع را درک کنیم.

مسئول عملیات رسانه سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی اضافه کرد: شما در حوزه آسیب های اجتماعی می دانید که ریشه عمده آن ها از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است؛ لذا ما اگر بخواهیم در هر کار فرهنگی اجتماعی موفق شویم باید سه مسئله شناخت، ارتباط و تبلیغات را مدنظر داشته باشیم؛ اگر بخواهیم در فضای مجازی بجنگیم باید نسبت به این فضا شناخت داشته باشیم.

ابراهیمی در بیان ویژگی های فضای مجازی و رسانه‌ای گفت: فضای رسانه، بسیار رقابتی است. به طوری‌که امروزه اگر در فضای مجازی مقداری تعلل کنیم از ما رد می‌شوند و اگر مقداری کوتاه بیایید شما را پشت سر می‌گذارند؛ لذا اگر ما تولیدات جدید نداشته باشیم عقب خواهیم افتاد. ویژگی این فضا این است که به شدت در حال تغییر است؛ به طوری که هر روز کار جدید و نو به روی کار می‌آید و فضا متغیر است و شما باید متناسب با فضا تصمیم بگیرید؛ به همین دلیل است که مدیریت در حوزه رسانه مدیریت عمودی نیست؛ بلکه مدیریت افقی است.

وی در ادامه تصریح کرد: مدیریت عمودی مدیریتی است که فضای نظامی وجود دارد؛ به طوری که فرمانده می‌گوید این کار را انجام دهید و هیچ کس حق اینکه خودش تصمیم بگیرد ندارد و دستور فقط و فقط دستور فرمانده است؛ اما در حوزه رسانه اینگونه نیست و افقی است. به گونه‌ای که همه زیر مجموعه ها مدیر هستند و تصمیم می‌گیرند و آن هم تصمیمات آنی چرا که شرایط مدام تغییر می‌کند و به همین دلیل در فضای رسانه روابط عمومی ها باید اختیارات داشته باشد وقتی اختیار داشته باشید می‌توانید لحظه ای تصمیم بگیرید و همان‌جا خبر و محتوا تولید کنید چون رسانه ویژگی‌اش این است که لحظه به لحظه در حال تغییر است.

این فعال فرهنگی در پایان تاکید کرد: ویژگی سوم رسانه پیچیدگی این حوزه است و در نتیجه این حوزه انسان های پیچیده و زرنگ و هنرمند هم لازم دارد و به همین دلایل مجهز بودن به این مسئله و بالا بردن اطلاعاتمان به صورت روزانه نسبت به فضای رسانه مورد نیاز است ، نمی‌توانید شناخت را براساس پنج سال یا ده سال پیش در نظر گرفت و نباید انتظار داشته باشید که یک رقابت جانانه در حوزه رسانه داشته باشید که مسلماً این اتفاق نمی‌افتد و در جنگ بسیار پیچیده فضای مجازی و رسانه‌‌ای نیاز به شناخت و آمادگی لازم است.

خبرنگار دانش آموز: سید امیر سالاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار