مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳:

پژوهش، پیشران جامعه دانش بنیان است و پژوهشسراها مراکزتولید دانش در جامعه

تهران(پانا)- رضا میرزاده با اشاره به رتبه های کشوری و استانی کسب شده توسط بیش از چهل دانش آموز پژوهنده منطقه ٣، پژوهش را پیشران جامعه دانش بنیان خواند و بر نقش پژوهش سراهای دانش آموزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش، پیشران جامعه دانش بنیان است و پژوهشسراها مراکزتولید دانش در جامعه

سید رضا میرزاده، مدیر آموزش و پرورش منطقه 3 تهران، درحاشیه اختتامیه سومین جشنواره استانی علمی- پژوهشی پژوهشسراهای دانش آموزی شهر تهران که در اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ برگزار شد در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: پژوهش، پیشران جامعه دانش بنیان است و پژوهشسراها مراکز رشد خلاقیت و تولید دانش در جامعه دانش بنیان، مورد توجه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند که ریشه های اصلی آن از دوران ابتدایی شکل میگیرد.
وی با بیان اینکه ریشه های اصلی پژوهش از ابتدایی ترین نقطه آموزش که همان دوره ابتدایی است آغاز می شود و دانش آموزان از طریق پژوهشسراها با تولید دانش آشنا می شوند اظهار کرد: آموزش و پرورش منطقه 3 به عنوان منطقه پیشروی آموزشی در کشور با طراحی سند سیمرغ تحول بستری مناسب را جهت بالندگی بیش از پیش پژوهش سراها و دانش آموزان پژوهنده فراهم کرده است.
میرزاده از نکات برجسته و چشمگیر در این جشنواره را حضور حداکثری و پرشور دختران پژوهشگر عنوان کرد و آن را از نقاط عطف این جشنواره برشمرد.
گفتنی است؛ در این جشنواره که با هدف حمایت از دانش آموزان پژوهنده و ترویج فرهنگ پژوهندگی در میان دانش آموزان برگزار شد، دانش آموزان منطقه 3 با کسب ۲۰ رتبه کشوری و ۲۳ رتبه استانی بیشترین تعداد پژوهشگر دانش آموز برگزیده در شهر تهران را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار