حاج بابا از روزهای ازدواج خود برای کودکان زنجانی قصه می‌گوید

زنجان (پانا) - حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان از چاپ و انتشار جلد سوم کتاب «قصه‌های حاج بابا» با بهره‌مندی از ضرب‌المثل‌های کهن آذری و با رویکرد تربیتی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
حاج بابا از روزهای ازدواج خود برای کودکان زنجانی قصه می‌گوید

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان،کتاب «قصه‌های حاج بابا (3)»، با رویکرد تربیتی و اخلاقی دربردارنده مفهوم ضرب‌المثل‌ «آتاسئنا خئیری اولمایان کیمه خئیری اولار؟» است که در قالب خاطره برای گروه سنی کودکان و نوجوانان در ابعاد خشتی و در ۲۸ صفحه مصور با تیراژ یک‌هزار و ۱۰۰ توسط انتشارات دانشمند کوچک برای گروه سنی کودک و نوجوان چاپ و منتشر شده است.

نویسندگی کتاب «قصه‌های حاج بابا(3)» بر عهده وریا نیک‌منش بوده است و مریم هاشم‌نژاد نیز تصویرسازی داستان را برعهده داشته است.

این کتاب جلد سوم از مجموعه «قصه‌های حاج بابا» است که براساس ضرب‌المثل‌های کهن آذری چاپ و منتشر شده است. در جلدهای (1) و (2) این مجموعه پدربزرگ با استفاده از دو ضرب‌المثل «آلله بیر قاپینی باغلاسا، آیری قاپی آچار» و «ایش قالسا، اوستونه قار یاغار...» برای دو نوه‌اش «آیدین» و «آیلار» از خاطرات خود تعریف می‌کند.

در هر جلد از مجموعه کتاب «قصه‌های حاج بابا» یکی از ضرب‌المثل کهن و بومی استان توسط کارگروه‌های حوزه هنری زنجان انتخاب و پس از نگارش داستان در قالب کتاب تصویرسازی می‌شود. این مجموعه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با محتوا و مضامین چکیده سخنان بزرگان و پیشینیان که هر کدام از آنها فلسفه و داستان خاصی را با مضامین تربیتی، اخلاقی و هدایتی بیان می‌کند؛ تولید، چاپ و منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار