رئیس حوزه هنری استان زنجان:

برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی مردمی تر اجرا می‌شوند

زنجان(پانا)-مدیر حوزه هنری استان زنجان در مراسم افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی گفت در اجرای برنامه ها در سعی شده تا برنامه ها مردمی تر برگزار شوند.

کد مطلب: ۱۳۶۱۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی مردمی تر اجرا می‌شوند

آیین افتتاحیه برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی استان زنجان با ادای احترام و تجدید میثاق با شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد.
در ایام گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» که مصادف است با سی‌ا‌مین سالگرد شهادت سیدشهیدان اهل قلم؛ سیدمرتضی آوینی، امسال نیز مطابق سالهای گذشته از 20 الی ۲۶ فروردین ماه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در سطح استان در نظر گرفته شده است که حضور بر سر مزار هنرمند شهید؛ ابراهیم اصغری و ادای احترام، غبارروبی و تجدید میثاق با شهدای والامقام نخستین برنامه از برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب بود که با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولین استانی و فعالان فرهنگی به همراه هنرمندان استان برگزار شد.
امیر نعمتی، رییس حوزه هنری استان زنجان در آیین افتتاحیه گرامیداشت برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی ضمن اشاره به تقارن این ایام با روزهای ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: امیدواریم با بهره‌مندی از فضای معنوی ماه مبارک برنامه‌های مفید و ارزشمندی را برگزار نماییم.
وی با اشاره به ابراز خرسندی از اینکه ادای احترام و تجدید میثاق با شهدای والامقام آغازگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است، خاطرنشان شد: همه ما به سبب حاکم بودن امنیت و آرامش کنونی در جامعه مدیون خون پاک شهیدان هستیم.
نعمتی با بیان اینکه امسال سعی بر آن بوده تا برنامه‌ها بیشتر جنبه مردمی داشته و گستره بالایی از عموم مردم از برنامه‌ها بهره‌مند شوند، افزود: دیدار با خانواده معظم شهیدان «ترابعلی و فرهاد تاران» و پخش زنده ویژه برنامه تلویزیونی «شیدایی حقیقت» از شبکه استانی اشراق جزء برنامه فرهنگی هنری حوزه هنری در نخستین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی است.
سیدشمس‌الدین موسوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نامگذاری روزهای ابتدای سال به نام شهید آوینی و هنر انقلاب گفت: این امر می‌تواند سبب خیر و برکت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری متنوع و پربار در طول سال باشد.
موسوی هنر انقلاب اسلامی را عجین شده با با دو نام عنوان کرد و اظهار داشت: به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به عنوان هنر دینی و متعهد و مزین شدن این هنر با نام افرادی همچون شهید آوینی و پرداختن به قشر محروم جامعه و فرودستان و مخصوصا کرامت انسانی در آثار مستند، نقطه افتراق هنر انقلابی با هنری که در اختیار زر و زور رژیم پهلوی بود، است.
شعرخوانی ناصر دوستی از شاعران جوان استان در گلزار شهدا و غبارروبی مزار شهدا با عطر گلاب و دیدار با خانواده شهیدان تاران بخش پایانی این برنامه بود.
گفتنی است ویژه برنامه تلویزیونی «شیدایی حقیقت» با همکاری و مشارکت صدا و سیما مرکز استان زنجان با حضور نویسنده نام‌آشنای ادبیات پایداری گلستان جعفریان، معرفی چهره هنر انقلاب سال 1401 و رونمایی از قطعه موسیقی «پاینده ایران»، آثار مکتوب و خوشنویسی از شبکه استانی اشراق پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار