مدیرکل دفتر فنی حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش با کمبود هزار هنرستان در کشور مواجه است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر فنی حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش با کمبود هزار هنرستان در کشور مواجه است، گفت برای تحقق سهم 45 تا 50 درصدی هنرجویان از مجموع دانش‌آموزان متوسطه دوم، سالانه بیش از 250 هنرستان باید در کشور ساخته شود.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش با کمبود هزار هنرستان در کشور مواجه است

عباس بیات از تحصیل ۳۷ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس فنی حرفه‌ای و کار دانش خبر داد و گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان باید به ۵۰ درصد افزایش می‌یافت اما اجرای این برنامه با تغییر برنامه درسی و افزایش زمان آموزش هنرجویان از ۲ به ۳ سال و افزایش بیش از ۳۰ درصدی تعداد دانش آموزان ممکن نشد.

بیات با اشاره به کمبود هزار هنرستان در کشور گفت: برای تحقق سهم ۴۵ تا ۵۰ درصدی هنرجویان از مجموع دانش‌آموزان متوسطه دوم، سالانه بیش از ۲۵۰ هنرستان باید در کشور ساخته شود.

وی با تاکید بر توسعه کیفی مدارس فنی و حرفه‌ای در کشور بیان کرد: سند تحول بنیادین، نقشه جامع علمی کشور و قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی‌حرفه‌ای و مهارتی ناظر بر این است که باید دانش‌آموزان را به سمتی هدایت کنیم تا در رشته‌هایی تحصیل کنند که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد. در همین راستا در تلاش هستیم با ارائه آموزش‌های فنی متناسب با نیاز بازار کار، زمینه اشتغال را برای آینده آن‌ها فراهم کنیم.

عضو شورای مدیران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه و تجهیز هنرستان‌ها در موضوع کیفی‌سازی آموزش‌ها عنوان کرد: اعتبارات باید متناسب با حجم نیاز تجهیزات هنرستان‌ها باشد. متاسفانه برای به‌روزآوری تجهیزات مدارس اعتبارات فعلی جوابگوی نیاز نیست، بنابراین دنبال هم افزایی با سایر دستگاه ها و بنگاه‌ها و مراکز تولیدی و خدماتی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار