مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

مردمی‌سازی اقتصاد مستلزم توسعه آموزش مهارتی و اقتصادی کردن هنرستان‌ها

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت مردمی‌سازی اقتصاد مستلزم توسعه آموزش مهارتی و اقتصادی کردن هنرستان‌ها است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مردمی‌سازی اقتصاد مستلزم توسعه آموزش مهارتی و اقتصادی کردن هنرستان‌ها

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ با حضور عباس بیات، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، نشست شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کردستان برگزار شد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: تولید در کشور دارای اهمیت بسیار بالایی است و در این راستا باید برای تربیت نیروی کارآفرین از مسیر هنرستان‌ها برنامه‌ریزی و اقدام ضروری و فوری کرد. در همین راستا تولیدمحور کردن هنرستان‌ها به بازاریابی و آموزش محیط کار به دانش‌آموزان کمک شایانی می‌کند.

وی مردمی‌سازی اقتصاد را مستلزم توسعه آموزش مهارتی و اقتصادی کردن هنرستان‌ها دانست و با بیان اینکه وضعیت استان کردستان در هنرستان‌ها پایین‌تر از میانگین کشوری است، بر همت بیش از پیش استان و توجهات کشوری در این زمینه تاکید کرد.

بیات در ادامه سخنان خود از هدفمندسازی اختصاص اعتبارات این حوزه خبر داد و گفت: مد نظر است از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه هنرستان‌ها و‌ کیفیت‌بخشی به آن‌ها استفاده شود تا شاهد تحقق اهداف و ماموریت‌های تعیین‌شده برای آموزش‌های مهارتی باشیم.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، یکی از ظرفیت‌های مهم آموزش مهارتی را کارخانه‌هایی عنوان کرد که می‌توان در کنار آن‌ها هنرستان‌هایی ایجاد کرد و از این طریق اشتغالزایی را نیز پیگیری کرد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان، واریز سرانه ویژه هنرستان ها را از جمله اقداماتی دانست که در جهت توجه ویژه به هنرستان ها و تولید در آن ها صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار