ابوالفضل بمانی*

سرّ سرداریِ «سردار»

اخلاص، ولایتمداری و شجاعت سردار سلیمانی بود که او را با پشتوانه ارزشمند محبوبیت به درگاه خدا و عموم مردم، از یک فرد به یک مکتب تبدیل کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سرّ سرداریِ «سردار»

این روزها قلب مقاومت در کرمان، شهر کریمان و پهلوانان می تپد؛ دیاری که سردار سلیمانی، آن یل بلند قامت و نام آور را به دنیای معاصر معرفی کرد که تا سال های سال، بی بدیل خواهد بود. مردم عاشق از هر رنگ و سلیقه و نگرشی، از داخل و خارج کشور و شهرهای دور و نزدیک خود را با طی کردن مسیرهای عاشقی به کرمان رساندند و با حضور در گلزار شهدای این شهر، نهایت اخلاص و ارادت و محبت خود را به این سردار پرآوازه و با اخلاص نشان دادند.

سرداری که با عمل خود نشان داد اگر انسان با خدا و مخلص بوده و شجاع و گوش به فرمان ولی خود باشد، خدای عزیز محبت او را در آب قرار داده و به سرعت کام همه تشنگان را از آن زلال معرفت سیراب می کند. سه سال قبل دنیا شاهد تشییع باعظمت این سردار رشید اسلام با حضور دریایی از مردم بود؛ مراسمی که پس از تشییع باشکوه حضرت امام(ره) در سال 1368، نظیری نداشت و نشان داد خداوند چگونه به یک سرباز ساده اسلام، اینهمه شکوه و فرّهی عطا کرد.

گلواژه های رهبر معظم انقلاب در سخنان و پیام های گهربارشان پیرامون شخصیت سردار سلیمانی اشاره به اخلاص و پای بندی به شرع و شجاعت و تلاش و مردم دوستی، به عنوان مرکز ثقل و گرانیگاه ویژگی های آن عزیز مجاهد دارد. دوست و دشمن امروز معترفند که سلیمانی عزیز، کوه غیرت بود و این کوه استوار، هرگز در برابر هیچ تندبادی نمی لرزد؛ امروز مکتب سلیمانی تربیت کننده نسلی جدید است که الگوی «سلیمانی» این کوه غیرت را دیده و پشت سر رهبر حکیم و فرزانه خود، دست به دست می دهند و پا به پای هم سرنوشت نیک و شایسته ای را برای جامعه انقلابی خود رقم می زنند.

هر چند چشم طمع دشمنان طی اتفاقات اخیر جمعی از جوانان و نوجوانان ما را اسیر دسیسه های خود کرد اما دشمن خوب می داند که خون فهمیده ها و سلیمانی ها در رگ های فرزندان این ملت و این خاک غیرت جاری است؛ آنان هرگز در قفس مذلت و خواری نفس نخواهند کشید؛ گام در بیراهه ها نمی نهند و در راه روشن و درست خود که برگرفته از سیره عاشورایی سیدالشهدا(ع) است، عاشقانه قدم گزارده و نه می ترسند و نه درجا می زنند.

حماسه سردار سلیمانی مصداقی درخشان از جهاد تبیین است. آن سردار بزرگ نمادی از کارآمدی نظام اسلامی در همه عرصه ها بخصوص تامین امنیت، توانمندسازی قدرت دیپلماسی و کوتاه کردن دست متجاوزان بویژه در جبهه مقاومت بود؛ دنیای استکبار که خوب می دانست اما به یقین فهمید که ملت این خاک غیور پرور که همواره سر به مهر تربت می ساید و با شهیدانش میثاقی محکم دارد، هرگز دست از عزم همت جدی خود برای رسیدن به قله های سرافرازی برنخواهد داشت و تا رسیدن به صبح امید، امیدوارانه و پرشتاب پیش خواهد رفت و اثبات می کند که:
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

*خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار