به صورت مجازی برگزار شد:

گپ و گفت صمیمانه معاونین پرورشی سیستان و بلوچستان با اصغر باقرزاده

تهران (پانا) - «اصغر باقرزاده» به صورت مجازی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی و رؤسای ادارات دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان شرکت و با آنان گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
گپ و گفت صمیمانه معاونین پرورشی سیستان و بلوچستان با اصغر باقرزاده

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، باقرزاده در این گردهمایی، تربیت را یک فرایند دانسته و گفت: فرایند تربیت به نوعی جوشش از درون و وابسته به عوامل درونی و بیرونی مختلفی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فرایند تربیت به هیچ وجه نقطه‌ای و مقطعی نیست بالعکس براساس نظریات تربیتی، برنامه های تربیتی برای اینکه اثربخشی کامل را داشته باشند، باید فرآیند محور باشند.

وی با اشاره به سه موضوع بصیرت، اختیار و گرایش خاطرنشان کرد: مربیان با زمینه سازی مناسب می‌توانند به دانش آموزان قدرت تفکر، اندیشیدن و تصمیم گیری دهند تا با بصیرت افزایی، انتخاب های صحیح و گرایش های انسانی به رشد و شکوفایی برسند.

باقرزاده ضمن بیان اینکه مربیان و معاونین پرورشی به تنهایی مسئول تربیت نیستند، اظهار داشت: مربیان پرورشی باید تنظیم گر و مطالبه گر باشند و با همراهی مدیران،معلمان، اولیا و دانش آموزان، تربیت اصولی و مطلوب را گسترش دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مربیان پرورشی باید رهبر دلها باشند و با فعالیت های زیربنایی و سازنده و برنامه‌ریزی‌های صحیح، تمام عوامل مدرسه را جهت تحقق اهداف تربیتی همراه کنند.

وی از معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق استان سیستان و بلوچستان خواست تا مدارس را ارزیابی و سطح بندی نمایند و با انتقال تجارب و برگزاری کارگاه های آموزشی برای مربیان تربیتی مدارس، نسبت به افزایش توانمندی های آنان اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: امسال برای اولین بار مسابقات قرآن، عترت و نماز از طریق سامانه «نورینو» برگزار شد و بیش از 4 میلیون دانش آموز در مرحله آموزشگاهی این مسابقات در سراسر کشور شرکت کردند و بزودی همه برنامه های دانش آموزی حوزه پرورشی در این سامانه فعال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار