معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری ۳۰هزار نفرروز اردوهای راهیان پیشرفت وزارت آموزش و پرورش

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش آخرین جزییات برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در آموزش و پرورش را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ۳۰هزار نفرروز اردوهای راهیان پیشرفت وزارت آموزش و پرورش

اصغر باقرزاده در‌گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «دستورالعمل و شیوه‌نامه‌های لازم در خصوص نحوه برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت به تمامی استان‌ها ارسال شده و همانطور که‌ مستحضر هستید این نوع اردوها در چند سطح برگزار می‌شود.»

وی در پاسخ به این سوال که اردوهای راهیان پیشرفت در چند سطح و به چه شکل برگزار خواهد شد، گفت: «اولین سطح برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، سطح استانی است که دانش‌آموزان با حضور در یکی از مراکز علمی و فناوری استان خود، از دستاوردها و فعالیت‌های علمی انجام شده بازدید به‌عمل می‌آورند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «دومین از سطح برگزاری، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت ملی است. در این سطح دانش‌آموزان عزیز ما از مراکز مهم علمی-فناوری، صنعتی، دفاعی، نظامی و... کشور بازدید می‌کنند و با آخرین دستاوردهای مهم دانشمندان ایرانی آشنا خواهند شد. برای مثال می‌توان به اردوی راهیان پیشرفت در استان خوزستان اشاره کرد که دانش‌آموزان با بازدید از کارخانه نی‌شکر و همچنین بازدید از ناوهای نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از یک مرکز علمی بازدید کردند و هم از یک مرکز مهم نظامی و با ثمره تلاش‌های دانشمندان ایرانی در دو حوزه متفاوت آشنا شدند.»

باقرزاده در پایان در پاسخ به این سوال که از ابتدای برگزاری اردوی راهیان پیشرفت چه تعداد دانش‌آموز در این رویداد مهم شرکت داشته‌اند، بیان کرد: «از ابتدای آغاز این برنامه حدود ۳۰هزار نفر روز در اردوهای راهیان پیشرفت شرکت کرده‌اند و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی این عدد به دو میلیون نفر روز برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار