اردوی راهیان پیشرفت فرهنگیان قطب شهید مدرس خراسان‌رضوی برگزار شد

کاشمر (پانا) - اردوی راهیان پیشرفتِ بخشی از فرهنگیان قطب شهید مدرس خراسان‌رضوی (شهرستان های کاشمر، کوهسرخ، خلیل آباد، بردسکن، مه ولات، بجستان، گناباد با بازدید از دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی شهرستان کاشمر انجام شد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اردوی راهیان پیشرفت فرهنگیان قطب شهید مدرس خراسان‌رضوی برگزار شد

اردوی راهیان پیشرفتِ بخشی از فرهنگیان "قطب شهید مدرس خراسان رضوی" با بازدید از دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی شهرستان کاشمر انجام شد که به همت و پایمردی چند کارآفرین و ایده پرداز تحول گرا و حمایت برخی دستگاه ها، تاسیس شده و بالغ بر ۳۰۰ نیروی کار بومی در آن به مشغول کارند.

این واحدها عوارض و موانع متعددی در مسیر پیشرفت و تولید دارند که پیگیری آن از دستگاه هایی مانند وزارت نیرو، آب و فاضلاب، گمرکات به سبب هزینه گزاف ترانزیت و صادرات و قواعد سخت بانک ها و... انتظار است؛ اما شایسته تر آن است که این مهم به تدریج به مطالبه عمومی (در راستای رفع موانع و اقتداربخشی به تولید بومی) از مسئولین دربیاید.

به هرحال یکی از اصلی ترین راه ها پرداختن به مسئله مهم تولید و زنجیره های وابسته به آن است و راه برون رفت از "اقتصاد بیمار نفت محور" نخست حمایت همه جانبه، به عنوان یک عزم ملی از تولید بومی و در گام بعدی کیفی سازی و استانداردسازی بین المللی آن و فرهنگ سازی و زمینه سازی برای توزیع و مصرف داخلی و جهانی آن است.

بنابراین لازم است این دست موضوعات (علاوه بر مشاهده عینی از نقاط مربوط به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف من جمله مراکز و واحدهای تولیدی)، سعی شود در پیوست دروسی مثل درس اقتصاد دوره متوسطه و یا دیگر دروس مرتبط، به عنوان یک تحلیل اقتصادی و نیاز امروز ایران، برای دانش آموزانمان تدریس شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار