دستیار کارگردان و بازیگر نمایش وهم:

کار نمایشی وسیله‌ای برای انتقال بهتر مفاهیم مختلف دینی به نوجوانان است

تهران (پانا) - دستیار کارگردان نمایش وهم، کار نمایشی را وسیله‌ای برای انتقال بهتر مفاهیم مختلف دینی به نوجوانان دانست و هدف اصلی از برگزاری این نمایش را برپایی مراسم عزاداری و بیان مظلومیت پیامبر(ص) و به خصوص حضرت زهرا(س) برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کار نمایشی وسیله‌ای برای انتقال بهتر مفاهیم مختلف دینی به نوجوانان است

محمدحسن آقایی؛ دستیار کارگردان و بازیگر نمایش وهم در گفت و گو با پانا گفت: «هیئت احباب الرضا(ع) در کنار کارهای فرهنگی و مناسبتی، حدود ۵ سال است که کار نوا و نمایش را آغاز کرده است و امسال نیز نمایش «وهم» را روی صحنه برد. هدف اصلی ما از برگزاری این نمایش، برپایی مراسم عزا و بیان مظلومیت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به خصوص حضرت زهرا(س) است.»

وی ادامه داد: «کار نمایشی یکی از راه های تاثیرگذار انتقال بهتر مفاهیم مختلف به مخاطب است که مخاطب می بیند، می شنود و درباره آن فکر می کند. همچنین همراه با گروه نمایش، یک گروه نوا که اعضای آن را نوجوانان تشکیل می‌دهند بخش دیگری از این نمایش است. این نمایش دارای بخش های دیگری مانند گریم و دکور است که از حدود ۲ ماه قبل این کار شروع شد. دکور این کار ۲ روز قبل از شروع نمایش شروع شد.‌ هزینه های این نمایش توسط کمک های مردمی تأمین می‌شود و بازیگران و عوامل آن را اعضای هیئت احباب الرضا (ع) تشکیل می دهند.»

آقایی همچنین افزود: «نمایش وهم شامل ۷ صحنه است که ماجرای یک رئیس دانشگاه که استاد تاریخ اسلام نیز هست را نشان می دهد. او با وجود اینکه می دانست حق کدام است اما بازهم روی افکار و عقاید خود تعصب داشت و به سمت حق نرفت.»

دستیار کارگردان در پایان در خصوص دلیل نامگذاری این نمایش به «وهم» گفت: «پیش از زمان مرگ رئیس دانشگاه، وی در وهم خود تمامی اتفاقاتی را که برایش افتاده بود را مرور کرد و برای خود دادگاهی تشکیل داد و خود را بخاطر تعصباتش محاکمه کرد. این رویداد دلیل نام گذاری این نوا و نمایش است.»

دانش آموز خبرنگار: ساره شادمهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار