عارضه‌ها و مشکلات دستگاه‌های اجرایی فارس توسط پژوهشگران بررسی می‌شود

شیراز (پانا) - مدیر امورپژوهشی دانشگاه شیراز هفته پژوهش را بهانه‌ای برای بیان دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و فرصتی برای تعامل بیشتر دانشگاه و جامعه دانست و در تشریح برنامه‌های این هفته در فارس به برگزاری نشست معرفی عارضه‌ها و مشکلات دستگاه‌های اجرایی برای نخستین بار در کشور پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۳۰۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
عارضه‌ها و مشکلات دستگاه‌های اجرایی فارس توسط پژوهشگران بررسی می‌شود

محمدحسین شیخی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رویکرد ما در دانشگاه شیراز حرکت به سوی پژوهش‌های کاربردی است، گفت: ما معتقدیم سهمی از پژوهش باید به رفع موانع و مشکلات موجود بپردازد و بخشی از دانشی که در سطح دانشگاه وجود دارد به فناوری و ثروت تبدیل شود.

وی ادامه داد: در این راستا اکوسیستمی ایجاد کرده‌ایم که ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمندسازی آنان و اتصال آنان به بازار در این اکوسیستم است و در این راستا به دانشجویان مولد اکوسیستم و کارآفرین نیاز داریم.

وی با بیان اینکه امسال برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی تقاضامحور از قانون ظرفیت جهش تولید استفاده خواهیم کرد، گفت: در راستای حرکت به سمت نیازهای جامعه، کارگروه‌های ویژه‌ای در دانشگاه شیراز ایجاد کرده‌ایم و با توجه به اینکه برخی مسائل بین رشته‌ای است برای رفع آنها، کارگروه‌های تخصصی ایجاد شده که کارگروه انرژی، آب و خشکسالی، فناوری، آی تی، هوش مصنوعی، آسیب‌های اجتماعی، تعلیم و تربیت وحکمرانی ایرانی اسلامی از جمله آن‌هاست.

شیخی با اشاره به دستاوردهای دانشگاه شیراز در سطح بین‌المللی، گفت: هر ساله دانشمندان جهان در موسسه‌ آی‌اس‌آی )ISI)، ارزیابی می‌شوند که امسال ٤١ عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در فهرست پر استنادترین اساتید ٢ درصد جهان بودند. همچنین ١٤ عضو هیئت علمی دانشگاه در زمره ١ درصد پر استنادترین اساتید جهان هستند. از طرفی دانشگاه شیراز در نظام رتبه بندی شانگهای ٢٠٢٢ در شش موضوع، موفق به کسب رتبه شده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز در خصوص برنامه‌های هفته پژوهش در استان گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان با حضور دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه دانشگاه‌های فارس در محل مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز روز دوشنبه ٢١ آذرماه ساعت ١٠ صبح به مدت سه روز برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در روز سه شنبه نیز نشست معرفی عارضه‌ها و نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی فارس برای نخستین بار برگزار می‌شود و در روز چهارشنبه، آئین قدردانی و تجلیل از پژوهشگران برتر استانی را برگزار خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار