کارشناس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان پردیس:

تغذیه سالم در صدر اولویت آموزشی خانواده‌ها باشد

پردیس (پانا) - کارشناس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان پردیس، با اشاره به اهمیت نهاد خانواده بعنوان اولین کانون تربیتی کودک گفت لازم است تا تغذیه سالم در صدر اولویت آموزشی خانواده‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تغذیه سالم در صدر اولویت آموزشی خانواده‌ها باشد

زهره گرامی در جلسه انجمن اولیا و مربیان این شهرستان، با اشاره به اهمیت نهاد خانواده به عنوان اولین کانون تربیتی کودک گفت: لازم است تا کودکان شیوه‌های خودمراقبتی و رعایت بهداشت را به خوبی آموزش ببینند و همچنین اهمیت تغذیه سالم در صدر اولویت آموزشی خانواده‌ها باشد.

کارشناس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان پردیس ادامه داد: در این راستا نهاد مدرسه بعنوان بستر تعلیم و تربیت دانش‌آموز نقش بسیار مهمی در تکمیل آموزش‌های سلامت‌محور دانش آموزان دارد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که دانش آموز ساعات زیادی را در مدرسه سپری می کند یکی از نیازهای اولیه آنها، بحث تغذیه سالم است که پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس بعنوان متولی اصلی تامین نیازهای تغذیه‌ای دانش‌آموزان ایفای نقش می‌کند.

گرامی اظهار کرد: همراهی اولیاء دانش‌آموزان در خصوص آموزش، توجیه و اطلاع رسانی به دانش‌آموز در خصوص مصرف غذاهای سالم، تازه و‌ بهداشتی و مجاز ضروری است.

کارشناس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان پردیس افزود: بازدیدهای دوره‌ای و‌ مستمر از پایگاه‌های تغذیه سالم در حال انجام است و‌ دستورالعمل‌های لازم به همراه لیست غذاهای مجاز و غیرمجاز در اختیار متصدیان پایگاه‌های تغذیه سالم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجایی که لزوم توجه جدی به سلامت جسمانی دانش‌آموزان، فروش و ارائه خوراکی‌های سالم و مجاز در صدر اولویت و در دستور کار مدیریت آموزش و ‌پرورش شهرستان پردیس قرار دارد این بازدیدها در اولویت فعالیت های آموزش و پرورش این شهرستان قرار داد.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار