مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مدرسه شهرستان پردیس:

مراکز مشاوره آموزش و پرورش‌ بازوی یاری‌رسان مدارس هستند

پردیس (پانا) - مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مدرسه شهرستان پردیس‌ گفت مدارس، خط مقدم شناسایی و مقابله با آسیب‌های روانشناختی و مراکز مشاوره آموزش و پرورش نیز بازوی یاری‌رسان مدارس به‌شمار می‌آیند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مراکز مشاوره آموزش و پرورش‌ بازوی یاری‌رسان مدارس هستند

مریم زیودار با اشاره به این مطلب که این مرکز، تحت عنوان مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مدرسه است، اظهار کرد: «این مرکز دانش‌آموزان هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم که در سطح مدارس شناسایی شده و به ما ارجاع داده می‌شوند را پذیرش می‌کند.»

مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مدرسه شهرستان پردیس، ادامه داد: «دانش‌آموزانی که از مشکلات اضطرابی، افسردگی و یا هر مشکل روانشناختی و خانوادگی دیگری رنج می‌برند به اضافه دانش‌آموزانی که در خانواده آنها نابسامانی‌های وجود دارد توسط مدارس به این مرکز ارجاع می‌شوند.»

وی روند ارجاع دانش‌آموزان به مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مدرسه را اینگونه بیان کرد: «دانش‌آموزانی که در سطح مدارس ناسازگار هستند، از مشکلات روانشناختی رنج می‌برند و مشاور یا رابط مشاور نتوانسته برای او اقدام مفیدی انجام دهد، در این مرکز پذیرش می‌شوند، همچنین تعداد جلسات براساس نوع مشکلی که دانش‌آموز دارد تعریف می‌گردد.»

وی با اشاره به این مطلب که ارجاعات از طریق سایت همگام ماژول نماد انجام می‌شود، اظهار کرد: «برای تمام معلمان و مشاوران دسترسی به این سایت وجود دارد؛ همکاری که مشاور یا رابط مشاور نیست برای دانش‌آموز ثبت نشانه انجام می‌دهد و سپس سیستم، دانش‌آموز مدنظر را در ادامه روند به مشاور یا رابط مشاور مدرسه و سپس از طریق ایشان به مرکز مشاوره هدایت می‌کند.»

مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مدرسه در رابطه با هدف اصلی این مرکز گفت: «هدف اول ما ارائه خدمات به دانش‌آموزان است، اما این به این معنا نیست که ما خدمات خود را در اختیار عموم و همکاران قرار نمی‌دهیم بلکه همکاران نیز می‌توانند با نرخ مصوب کمیته اداری - مالی آموزش و پرورش از خدمات این مرکز استفاده کنند.»

زیودار در رابطه با همکاران مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مدرسه بیان کرد: «در حال حاضر همکاران فعال در مرکز مشاوره که پس از طی مراحل آزمون و مصاحبه توسط اداره آموزش و پرورش استان صلاحیت حضور در مرکز را کسب نموده‌اند در حیطه‌های مشاوره، زوج درمانی و روانشناسی بالینی فعالیت دارند.»

وی با اشاره به اینکه مدارس نسبت به مشکلات روانشناختی دانش‌آموزان هوشیار باشند، اظهار کرد: «اگر در دانش‌آموزی افت شدید در تحصیلات، تغییر ناگهانی در خلق و یا پرخاشگری مشاهده شد یعنی دارای نشانگان خطر است و باید برای انجام بررسی‌های لازم به مشاور مدرسه و در صورت لزوم به مرکز مشاوره هدایت شود.»

زیودار در پایان تصریح کرد: «اگر در سطح مدارس به عنوان خط مقدم، شناسایی به موقع صورت گیرد مشکلات دانش‌آموز در سطوح اولیه آسیب قابل مداخله و درمان کامل و یا کنترل بدون آسیب‌های بیشتر خواهد بود زیرا هر چقدر سن مداخلات پایین‌تر آورده شود، آسیب ثانویه کمتر خواهد شد.»

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار