مدیر‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کلات:

در جلسات شورای دبیران به دنبال گفتگوی دو طرفه و حل مشکلات هستیم

کلات(پانا) - مدیر‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کلات گفت در جلسات شورای دبیران گفت به دنبال گفتگوی دو طرفه و حل مشکلات هستیم.

کد مطلب: ۱۳۲۹۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
در جلسات شورای دبیران به دنبال گفتگوی دو طرفه و حل مشکلات هستیم

جلسه شورای دبیران و هنرآموزان هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش حضرت معصومه (س) شهر کلات با حضور مدیر آموزش و پرورش برگزار شد.

رمضان پروانه، مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش همکاران این هنرستان گفت:« ما در جلسات شورای دبیران به دنبال گفتگوی دو طرفه و حل مشکلات هستیم و امیدواریم بتوانیم با کمک هم موانع را از سر راه برداریم. هیچ یک از ما نمی توانیم به تنهایی مشکلات را حل کنیم؛ بلکه مسائل را باید حرکت له صورت جهادی و کار تیمی پیش ببریم.»

وی در ادامه بیان کرد:« اگر ما موضوع جذب، نگهداشت و خروجی در هنرستان ها را بررسی نماییم، به این نتیجه خواهیم رسید که در هنرستان های شهرستان به طور نسبی عملکرد قابل قبولی داشته ایم.»

وی با تاکید به ارتباط با دانش آموز عنوان کرد:« ما به عنوان یک معلم، باید با دانش آموز ارتباط نزدیکی برقرار کرده و بسیاری از مسائل را به او منتقل کنیم.»

وی در ادامه به موضوع سواد اشاره کرد و گفت:« امروزه در دنیا، سوادهای مختلفی همچون سواد مالی، رسانه ای، عاطفی، آموزش و پرورش، ارتباطی، رایانه ای تعریف و برای آن پارامترهای مختلفی در نظر گرفته شده است. یکی از سوادهای نادیده گرفته شده که جای کار بسیاری دارد، سواد رسانه ای است. هر کسی با هر حرفه ای به دنبال دروغ‌ پراکنی و ایجاد تشویش در جامعه است.»

پروانه ادامه داد:« سواد رسانه ای باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کند تا جلوی بسیاری از ناهنجاری ها گرفته شود. وظیفه ما معلمان است تا در بین دانش آموزان جهاد تبین کرده و معضلات و آسیب ها را برایشان روشن کنیم.»

وی ارتباط با اولیا با مدارس را حائز اهمیت دانست و تشریح کرد:« اولیا را باید به سمت مدارس سوق دهیم. اگر معلم یا مدیری در جمع اولیا حضور پیدا کند، هر چند در روستاها باشد، اثرات خیلی زیادی در ارتباط گیری آنها با مدرسه دارد.»

وی افزود:« هنرستان ها باید در جامعه به خوبی معرفی شوند. اگر اولیا مزایای ورود دانش آموزان به هنرستان ها و اهمیت آن را در سرنوشت آینده آنها بدانند قطعا در این مسیر گام برمی‌دارند و می توانند آینده شغلی فرزند خود را تضمین کنند. به هر میزانی که ما اثر گذار باشیم و دانش آموزان مهارتی را آموخته باشند، به همان میزان اعتماد خانواده‌ها به ما افزایش خواهد یافت.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در ادامه به دو موضوع مهم دیپلماسی مهارتی، ایجاد هنرستان های همجوار با کارخانه ها و مراکز صنعتی اشاره کرد و گفت:« یکی از مشکلاتی که ما امروزه در کشور با آن مواجه هستیم، عدم آمایش سرزمین درست با رویکر آینده پژوهی و مشارکت صاحبان صنایع، معادن و کارخانه ها در هنرستان ها است. صاحبان املاک، کارخانه، معادن و کارگاه‌های صنعتی به دنبال جذب نیروی انسانی ماهر هستند؛ اما گاهی نیروی کار ماهر در دسترس این مشاغل نیست، لازم است بین این افراد و هنرستان ها ارتباط قوی ایجاد شود تا نیروی لازم را تربیت و در اختیار آنها قرار دهیم؛ بنابر این باید بین صنعت و هنرستان ها ارتباط ایجاد شود.»

پروانه ادامه داد:« در دیپلماسی مهارتی اینگونه تعریف شده است که نگاه مهارت آموزی نباید فقط بر اشتغال باشد؛ زیرا اشتغال فقط یکی از اهداف آن است. با توجه به اینکه ما مبادلات تجاری، سیاسی و اقتصادی با سایر کشور ها داریم، نیازمند دیپلماسی مهارتی در این زمینه ها نیز هستیم.»

وی گفت:« مهارت تفکر سیستمی، مهارت کار تیمی و مهارت ارتباطی در دیپلماسی مهارتی وجود ندارد و در مبادلات تجاری یک هنرجو نمی تواند با طرف مقابل گفتگوی موثری داشته باشد. در کنار انتقال مهارت باید فرهنگ قومیت ها و دانش بومی خود را نیز به سایر کشور ها به ویژه همسایگان‌مان انتقال دهیم‌.»

لازم به ذکر است، موضوع تربیت یکی دیگر از موضوعاتی بود که پروانه در این جلسه به آن پرداخت و بیان داشت:« در کنار آموزش ها باید برای موضوع تربیت دانش آموزان نیز، اهمیت ویژه ای قائل شویم.»

وی در پایان بیان کرد:« ما مجریان سند تحول هستیم. بعضی از مسائل از تحول جلوگیری می کنند. نباید موقعیت های یادگیری را منوط به کلاس درس بدانیم. دانش آموز باید در خارج از کلاس درس به دنبال یادگیری باشد تا تحولی که مد نظرمان است، اتفاق بیفتد.»

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت در جمع همکاران هنرستان حضرت معصومه (س) آسیب های اجتماعی را یکی از موضوعات مهم در جامعه دانست و تصریح کرد:« برنامه ریزی‌های ما باید به نحوی باشد که بتوانیم مشکلات را کنار بزنیم. آسیب ها با گفتگو، ارتباط نزدیک و صمیمانه حل خواهد شد.»

پروانه افزود:« با حرکت جهادی، کارها پیش خواهد رفت. همه ما بر یک کشتی سوار هستیم که اگر دست به دست هم دهیم، می‌توانیم موانع را از سر راه با تکیه بر توان یکدیگر برداریم. با بسیج، همه امکانات و یک حرکت جمعی و جهادی و با تمرکز بر داشته‌هایمان می توانیم کمبود ها را رفع کنیم.»

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت در پایان ضمن قدردانی از زحمات همکاران این آموزشگاه از فعالیت های صورت گرفته در این هنرستان نیز تشکر کرد و گفت:« امیدواریم بتوانیم اهدافی را که پیش رویمان داریم با اتحاد، همدلی، همگرایی و همفکری به سرانجام برسانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار